אף שבפייסבוק עצמה מודים שלא על הלייק לבדו חיי העסק, אחא עסקים ומותגים צריכים גם לעבוד על אינטראקציה עם הגולשים - לא מעט מהם אוהבים ומתגאים בכמות הלייקים והמעריצים שהם מצליחים לאסוף ולאגד. זה מתחיל בהודעות לעיתונות, ממשיך בחגיגות לרגל כל מספר עגול של לייקים ונראה שזה נגמר בהצבת מונה (Counter) לייקים בבית העסק.
חברת הסטארט-אפ הצרפתית Smiirl פיתחה את Fliike, מונה לייקים שמתחבר למחשב ולעמוד המותג ומאפשר להציג בזמן אמת את כמות הלייקים של העסק. ה-Fliike מתחבר באמצעות WiFi לרשת האינטרנט בבית העסק, ובאמצעות אתר ייעודי מחברים אותו לפייסבוק של עמוד המותג ולחשמל. כל שנותר הוא להציב אותו על דלפק (למשל בבית-מלון), בחלון ראווה (למשל, בחנות בגדים) או פשוט לתלות אותו על הקיר. ממדיו עומדים על רוחב של 43 ס"מ, גובה של 12 ס"מ ועומק של 12 ס"מ.
בחברת Smiirl מציינים כי Fliike הוא רק סנונית ראשונה בסדרת מוצרים, שמטרתם לחבר בין הפעילות האינטרנטית של מותגים ברשתות החברתיות לבין העולם האמיתי. החברה היא בוגרת המחזור הרביעי של האקסלרטור הצרפתי Le Camping.
ה-Fliike כבר זמין להזמנה מוקדמת מאתר החברה במחיר היכרות של 390 דולר (לפני מע"מ ומשלוח), והחברה מציינת כי בינתיים קיימות רק 500 יחידות של מונה הלייקים, וכי המשלוח אמור לצאת לדרך בסוף נובמבר השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.