מובילאיי גייסה 400 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים לפי שווי שוק 1.5 מיליארד דולר - כך מסר "ניו-יורק טיימס" על סמך הודעה של החברה.
5 המשקיעים הם: בלאקרוק, פידליטי מנג'מנט ו-וולינגטון מנג'מנט, שלוש מהחברות הגדולות בארה"ב לניהול כספים; חברת ההשקעות הסינית סיילינג קפיטל; ואנטרפרייז רנט איי קאר, אחת מהחברות הגדולות בארה"ב להשכרת רכב.
זה סבב גיוס הכספים הגדול ביותר בתולדות החברה, שהוקמה פני 14 שנה והסכום שגויס יסייע למובילאיי לחזק ולהרחיב את מגוון מוצריה ואת פרישתה הגלובלית. זיו אבירם, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, אמר שבתוך שנה וחצי מתכננת החברה לצאת בהנפקה פומבית ראשונית בבורסה (כנראה בניו-יורק). אבירם אף אמר, כי חלק מהכסף שגויס יאפשר למשקיעים הקיימים במובילאיי לממש את השקעתם.
מובילאיי, חברה ישראלית לטכנולוגיות בטיחות בנהיגה, שמרכזה בהולנד, חשפה בחודש שעבר את גולת הכותרת של מוצריה: מכונית אוטונומית שנוהגת את עצמה, או, ליתר דיוק, מערכת מבוססת תכנה ומצלמות וידיאו שמאפשרת למכונית לנווט את דרכה על כבישים סואנים בלי מגע יד אדם.
בצעד מתוחכם של יחסי ציבור, הזמינה מובילאיי את כתב הטכנולוגיה של "ניו-יורק טיימס", ג'ון מארקוף, להתנסות בנסיעה במכונית שנוהגת את עצמה, באפריל. הוא בא, נסע והוא פירסם את רשמיו בעיתון החשוב ביותר בעולם. הכתבה אינה בדיוק שיר הלל, אך היא גם אינה ביקורת קטלנית, ובסך הכל היא נותנת דחיפה למובילאיי ומציבה אותה בשורה הראשונה של מפתחי המכוניות הרובוטיות.
החברה נוסדה בשנות ה-90 לאחר שמיסדיה הצליחו לשכנע את ג'נרל מוטורס לרכוש מהם מצלמה זולה שמסוגלת להבחין בכלי רכב שנוסעים בנתיבים מקבילים. מאז צמחה החברה ונהפכה לספקית מרכזית של טכנולוגיות לבטיחות בנהיגה, שכולן מושתתות על אלגוריתמים מתקדמים שמוסיפים "בינה" למצלמות וידיאו זולות. מובילאיי החלה לשווק באחרונה את הדור השלישי של הטכנולוגיה שלה לחברות כמו וולוו וניסן. כבר הקיץ תחל החברה לשווק מערכת שתכונה "סיוע בפקק תנועה" (traffic jam assist), שעדיין תחייב את הנהג לאחוז בהגה (אך תלחץ על דוושת הבלם במקומו). וב-2016 תצא מובילאיי עם מערכות מתקדמות יותר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.