תושבי המרכז מכירים בעיקר את מצלמות המהירות והרמזור בצירים הראשיים במרכז ובדרום, אולם חלק נכבד מאד מהמצלמות "הפוריות" ביותר של המשטרה - מבחינת כמות הפקת הדוחות - נמצא דווקא בצפון הארץ, בעיקר בצירים הנמצאים בסמוך ליישובי מיעוטים.
אחת ממצלמות הרמזור/מהירות הללו, שהייתה אחראית לייצור כמות רצינית של דוחות, מוקמה עד לאחרונה בצומת חלפתא על כביש 85, על הכביש המוביל ליישוב הדרוזי מע'אר (מרר).
למה "עד לאחרונה"? מכיוון שבימים האחרונים עברה המצלמה ממצב אנכי למצב אופקי בסיוע נהג אלמוני, ככל הנראה פגוע-דוחות, שמשך אותה עם שרשרת או שנתן לה (באקראי לחלוטין כמובן) "דחיפה" קטנה עם רכב כבד.
זוהי המצלמה החמישית (ככל הידוע לנו) שחובלה עד כה מאז הוקם מערך א-3.
על-פי נתוני המשרד לביטחון פנים, עלותו של כל עמוד מצלמה פעיל למדינה היא כ-300 אלף שקל, כאשר העמוד לבדו (גם אם מדובר ב"דחליל" ללא מצלמה) עולה למשלם המסים כ-140 אלף שקל.
יצוין כי כאשר הוקמה המערכת טענה המשטרה כי כל עמוד מצלמה יוגן על-ידי מצלמת אבטחה ומערכת אזעקה, שתקפיץ כוח משימה למקום; בפועל, נראה כי השיטה לא כל-כך עובדת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.