שתי השקעות חדשות ל-GE healthcare בסטארט-אפים ישראלים

חטיבת הבריאות של תאגיד ג'נרל אלקטריק השקיעה בחברת הדסנס וקיבלה אופציה להשקעה בחברת ביוספ

חטיבת הבריאות של תאגיד ג'נרל אלקטריק משקיעה בשני סטארט-אפים ישראלים בם לא השקיעה בעבר: ביוספ והד סנס. ל"גלובס" נודע כי GE היא התאגיד הרב לאומי המשתתף בגיוס של 5 מיליון דורל לחברת ביוספ.

בגיוס ישתתפו גם המשקיעים הקיימים קרן קפיטל פוינט הבורסאית (שתשקיע 500 אלף דולר בחברה) וכן קרן פונטיפקס. GE תשקיע 1.5 מיליון דולר לפי שווי של 3.5 מיליון דולר לפני הכסף. ההשקעה מותנית בהשגת אבן דרך שטיבה לא פורט בהסכם. בהמשך תוכל GE להשקיע סכומים נוספים.

ביוספ שבגרה מחממת קצרין בתקופה בה החזיקה קפיטל פוינט בזיכיון לחממה זו, פיתחה מערכת להפרדה והעשרה של תאים. בשלב הראשון משמשת הטכנולוגיה לאבחון מומים בעובר בעת ההריון, על ידי הפרדה של תאי דם של העובר מתוך מחזור הדם של האם. זאת, כתחליף אפשרי לבדיקת מי שפיר.

כמו כן יכולה הטכנולוגיה לשמש לבידוד תאי גזע מדמם של חולי סרטן כדי להשתמש בעם אחרי הטיפול הכימותרפי כדי לחזק את המערכת החיסון של אותם החולים. כמו כן החברה כבר משווקת את הטכנולוגיה שלה לחברות המעוניינות לבודד תאי דם לצורך מחקר.

"החזון שלנו הוא להוביל את הדור הבא של מכשירים לבידוד תאים", אמר מנכ"ל החברה חנוך מרקשיד. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לחוקרים לבודד תאים שנמצאים בשיעור של תא אחד רצוי למיליון תאים. זוהי הזדמנות שיווקית נדירה במגוון של שווקים רפואיים". החברה הוקמה ב-2006 וגייסה עד היום מספר מיליוני דולרים. בין משקיעיה נמצאים מלבד הקרנות שהוזכרו לעיל, גם המשקיעים פרופ' מקס הרצברג וד"ר שמואל קבילי.

GE הודיעה על השקעה בחברה נוספת, הפעם דרך קרן הון הסיכון שלה GE ventures. החברה משקיעה סכום שלא פורסם (אך ככל הנראה מגיע לכמה מיליוני דולרים) בחברת Headsense העוסקת בניטור לא פולשני של המוח, בדגש על מדידת לחץ תוך גולגלתי.

גם כאן ההשקעה מבוצעת לצד קרן פונטיפקס יחד עם קבוצת ההשקעות Everett Partners מאזור אקרון באוהיו, ארה"ב וקבוצת JuMaJo, קבוצת השקעות מהמבורג גרמניה. הדסנס הוקמה ב-2011 בחממת טרקטק, שלה שיתוף פעולה אטרטגי עם אזור אקרון.

הדסנס מצפה כי הסכום שגוייס יאפשר לה להביא את המוצר לשוק. המכשיר שפיתחה החברה כולל חיישן דמוי אוזניות אשר מולבש על אוזני הנבדק, ושולח אות אקוסטי שמשודר דרך חלל הגולגולת ונקלט באוזן השנייה על ידי חיישן. המידע המתקבל מהאות האקוסטי מעובד בזמן אמת למידע על הלחץ בגולגולת, באמצעות טאבלט או סמאטרפון.

גיא וינברג מנכ"ל HeadSense ציין כי "לחץ תוך-גולגלתי הוא פרמטר חשוב לאבחון וניטור של חולים הסובלים מחבלה מוחית, שבץ, ומחלות נוספות. השיטה הנוכחית למדידה של לחץ תוך-גולגלתי הנה יקרה, פולשנית, ודורשת נוירוכירוג מיומן. באמצעות הטכנולוגיה המהפכנית שפיתחנו אנו מביאים לשוק אלטרנטיבה לא-פולשנית, מדוייקת, רציפה, ובמחיר תחרותי, שתשפר את הטיפול הניתן לחולים על ידי הנגשת המידע לגבי הלחץ התוך-גולגלתי ליותר חולים תוך הפחתת העלויות הכספיות".

נח לואיס, דירקטור מנהל ב-GE Ventures Healthcare, אמר כי "חדשנות טכנולוגית פורצת דרך בתחום הרפואה הדיגיטלית, כגון הטכנולוגיה שמפתחת HeadSense, היא קריטית לשיפור האיכות והנגשת השירות הרפואי".

תאגיד הבריאות של GE פעיל מאוד בישראל. לחברה מרכז פיתוח בחיפה המעסיק מאות עובדים, וכן שישה מרכזי פיתוח נוספים, ביניהם מרכז מו"פ משותף עם אינטל ישראל, יחידי מסוגו בעולם. בשנים האחרונות רכשה את החברות Versamed ואת פעילות הרפואה הגרעינית של אובוטק, וכן השקיעה בחברות אינסייטק וצ'ק קאפ, וחתמה על הסכמי מסחור עם החברות Widemed וארינטה.