בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים קלות

היום דווח כי הייצוא מסין רשם ירידה מפתיעה של 3.1% בחודש יוני, בהשוואה ליוני אשתקד, ולעומת צפי כלכלנים לעלייה של 3.6%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים, לאחר נעילה מעורבת באסיה מוקדם יותר היום. המשקיעים הגיבו לנתוני יצוא שליליים בסין ודרוכים לקראת פרסום פרוטוקולי הריבית של ה'פד' מאוחר יותר היום.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ג') בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 מתקרב שוב לשיא כל הזמנים אליו הגיע בחודש מאי. זאת, על רקע מגמה חיובית בבורסות אסיה ואירופה מוקדם יותר, ולמרות הורדת תחזית הצמיחה העולמית והאמריקנית על ידי קרן המטבע הבינלאומית.

הנתונים המעודדים על כלכלת ארצות הברית הולכים ומצטברים. בעוד אירופה מדשדשת וסין נמצאת בהאטה מסוימת (חלקה בהסכמת השלטונות, המעוניינים לצנן את שוק האשראי הבנקאי בערים ובמחוזות), חשיבותה של ארצות הברית גדלה והולכת - הן מבחינת הלך הרוח של משקי הבית והחברות אצלה בבית, והן מבחינת שוקי ניירות הערך, המטבעות והסחורות בעולם. כך כותב היום רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, בסקירה שפרסם.

לכך, אומר מנחם, ראוי לצרף את יפן, "שלהערכתנו התנופה הכלכלית האדירה שהיא מנסה לקדם תזכה להצלחה, ותהווה תוספת משמעותית להתאוששות הכלכלה העולמית". כך, במזרחי-טפחות אופטימיים. "סביר להניח כי כללי המשחק החדשים לשנתיים - שלוש הבאות יהיו מעבר של כלכלת ארצות הברית לתפקוד רגיל, המושתת על גידול מהותי בביקושים והסתגלות הדרגתית של ההיצע. הדבר יאפשר לבנק המרכזי של ארצות הברית לצמצם בעקביות את רכישות איגרות החוב ולאותת על תחילת תהליך נירמולה של הריבית (הבאתה לרמה של 2% עד 3%)". (לסיפור המלא)

יום המסחר בבורסות אסיה נחתם במגמה מעורבת במדדים המובילים, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט ולמרות פרסום נתון מאקרו כלכלה חלש בסין.

היום, ב-21:00 שעון ישראל, יתפרסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב. המשקיעים ינסו למצוא כמובן רמזים לגבי הפסקת הרכישות של הפד בהיקף של כ-85 מיליארד דולר מדי חודש.

היום דווח כי הייצוא מסין רשם ירידה מפתיעה של 3.1% בחודש יוני, בהשוואה ליוני אשתקד, ולעומת צפי כלכלנים לעלייה של 3.6%. עם זאת, העודף במאזן המסחרי של סין גדל לכ-27.13 מיליארד דולר ביוני לעומת 20.4 מיליארד דולר במאי.

מניית Aeon, רשת הקמעונאות הגדולה ביפן, רשמה עלייה חדה בטוקיו לאחר שהחברה דיווחה על גידול של 9.8% ברווח התפעולי ברבעון האחרון.

בדוח שפרסמה אתמול קרן המטבע הבינלאומית, הקרן חותכת את תחזית הצמיחה הגלובלית ל-2013 מ-3.3% ל-3.1%. התחזית לכלכלה האמריקנית עומדת כעת על צמיחה בקצב של 1.7%, לעומת 1.9% בתחזית הקודמת, והתחזית לגוש האירו היא לצמיחה שלילית של 0.6%, לעומת 0.3% בתחזית הקודמת.

לשנת 2014 חוזה הקרן צמיחה גלובלית בקצב של 3.8% (לעומת 4%), צמיחה בארה"ב בקצב של 2.7% (לעומת 3%), וצמיחה בגוש האירו בקצב של 0.9% (לעומת 1.1%).