בדרך לבורסה: סומוטו הגישה תשקיף לגיוס של כ-20 מ' ש'

צפויה להנפיק כ-10%-15% מהונה, לפי שווי חברה של כ-120 מיליון שקל אחרי הכסף ■ בין המשקיעים: שוקי אברמוביץ', אריק שטיינברג וגיגי לוי

על רקע הניסיונות של הבורסה בת"א למשוך חברות היי-טק, שיירשמו בה למסחר, מסתמנת סנונית ראשונה: חברת סומוטו (Somoto) הגישה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה. חברת האינטרנט נוסדה בשנת 2009, ובין המשקיעים הבולטים בה נמצא שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים, שמכהן כיו"ר החברה.

משקיעים נוספים כוללים את אריק שטיינברג, יו"ר פסגות לשעבר; גיגי לוי, לשעבר מנכ"ל חברת האינטרנט 888; ונדב גושן, שהיה סמנכ"ל חברת בבילון. גם יזמי ומנהלי חברת מובילאיי מצוינים ברשימת המשקיעים, וכן חברת נאופארם, שמוכרת כיבואנית ומשווקת של תרופות.

סומוטו עוסקת במתן שירותי הפצה של תוכנות ממומנות. החברה מציינת בתשקיף, כי פיתחה מערכת התקנה חכמה, שמאפשרת ניהול התקנה אוטומטית של תוכנות רבות למשתמשי האינטרנט. לפי המודל העסקי של החברה, התשלום בגין שירותי ההפצה שלה מבוסס על התקנת התוכנות הממומנות, ו/או על חיפושים שמבצע המשתמש באמצעות התוכנות שהותקנו. החברה מציינת את תחום הפצת האפליקציות במובייל כמנוע צמיחה עתידי שלה.

לפי ההערכות, סומוטו צפויה לגייס 10-20 מיליון שקל, בהנפקת כ-10%-15% מהונה, לפי שווי חברה של כ-120 מיליון שקל (אחרי הכסף). במסגרת סבב הגיוס האחרון של החברה, ב-2010, גויסו 600 אלף דולר לפי שווי חברה של 5 מיליון דולר לפני הכסף.

החתם: פועלים אי.בי.אי

בסומוטו שאבו היום עידוד מהחדשות בנוגע לרכישה הצפויה של חברת פריון, שתחום עיסוקה דומה, בידי קונדואיט; ומקווים לנצל את הגל החיובי כדי להגדיל את הביקושים ואת השווי שלפיו תונפק החברה.

בשנת 2012 הסתכמו הכנסות סומוטו ב-9.6 מיליון דולר - צמיחה של 175% ביחס ל-2011. באותה שנה החברה גם עברה לרווח תפעולי של 382 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של 72 אלף דולר ב-2011. ברבעון הראשון של 2013 סומוטו רשמה רווח תפעולי של 1.1 מיליון דולר על הכנסות של 5.9 מיליון דולר.

פועלים אי.בי.אי ישמש כחתם בהנפקה. סומוטו מייעדת את תמורת ההנפקה לרכישת מדיה לשם הגדלת התעבורה באתר האינטרנט המשמש להפצת מוצרי החברה; לקליטת כוח אדם נוסף לפיתוח מוצרים והרחבת השיווק בחו"ל; ולהתרחבות גיאוגרפית בדרום מזרח אסיה, ברזיל, רוסיה, הודו וסין.

מנכ"ל סומוטו הוא בן גירון, שהקים את החברה יחד עם איל יעקב ואסף יצחיאק. גירון הוא גם בעל המניות הגדול בחברה, עם 30.7% מהמניות.

בין לקוחותיה הגדולים של סומוטו ניתן למצוא את החברות הישראליות פריון (שאחראית ל-42% מהכנסות סומוטו) ובבילון (24%).