לזה יש כסף: חברת החשמל תשקיע 6 מיליון שקל בקמפיין הסברה לרגל הפעלת הארובה החדשה, הרביעית במספר, בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה. בארובה החדשה יותקנו סולקנים שמטרתם להפחית את פליטת המזהמים מהארובה. הארובה עצמה תחיל לפעול רק ביולי 2014 כלומר בעוד שנה, אך בחברה נערכים להתחיל כבר כעת בקמפיין ההסברה, שאותו יוביל סמנכ"ל רגולציה, תקשורת וקשרי ממשל בחברה אורן הלמן.
החשש העיקרי בחברה הוא מתגובת התושבים במקרה שהארובה תפלוט אדי מים, תופעה המכונה "פלומה". הופעת הפלומה מעידה כי המערכת פועלת באופן תקין, אך במקרה דומה שאירע ב-2001 בעת הפעלת ארובות תחנת הכוח רוטנברג באשקלון, נוצר רושם מוטעה שהביא לתלונות מצד תושבים המתגוררים בסמוך לתחנה.
על-רקע זה מתכננת חברת החשמל לצאת בקמפיין פרסומי כלל ארצי בכל אמצעי התקשורת בעלות כוללת של 5 מיליון שקל החל מתחילת 2014. בנוסף החברה מתכוונת להשקיע כמיליון שקל בפעילויות שונות בקהילה, כגון תחרות צילומים וציורים נושאת פרסים בין בתי ספר באזור חדרה, סכומים נוספים של עשרותץ אלפי שקלים יושקעו בהפקת סרטי תדמית והסברה ובמחקר מקדים בקרב תושבי האזור, שיבדוק בין היתר את רגישותם לפלומה.
מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "חטיבת רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל מכינה תוכנית הסברה לתושבי הישובים באזור תחנת הכוח 'אורות רבין' בחדרה. מטרת תוכנית ההסברה להציג בפני הציבור את היתרונות והחשיבות הפרויקט שיפחית ב-90 אחוז את פליטות הגופרית הדו-חמצנית הנוצרת ביחידות הייצור.חשוב לחברת החשמל שתושבי האזור יהיו מודעים לפרויקט המשמעותי ולסיבה להקמת הארובה הרביעית בתחנה המהווה חלק מפרויקט ירוק זה. אין כל כוונה להוציא כסף מעבר לתקציב הקיים של חטיבת רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת והתכנית תמומן במלואה מהתקציב השוטף של החטיבה. מגוון הפעילויות ישתלבו בתוכנית העבודה השנתית של חטיבת רגולציה- ולא יוצא כל כסף ייעודי לתוכנית ההסברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.