נעילה שלילית באירופה; הסנטימנט הכלכלי בגרמניה בירידה

מדד ZEW בגרמניה המודד את הסנטימנט הכלכלי ירד באופן בלתי צפוי בחודש יולי ■ היום דווח שמכירות כלי רכב בגוש האירו צנחו ביוני ב-6.3% ל-1.18 מיליון יחידות

ירידות שערים נרשמו היום (ג') במהלך המסחר בבורסות אירופה, לאחר פרסום מדד סנטימנט הכלכלה בגרמניה, ולאחר סגירה חיובית בוול סטריט. המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות אך עבר להתנהל בירידות, על רקע מספר נתוני מאקרו ודיווחים של מספר חברות.

היום דווח שמכירות כלי רכב בגוש האירו צנחו ביוני ב-6.3% ל-1.18 מיליון יחידות. בחצי הראשון של 2013 נרשמה נסיגה של 6.7% לרמה של 6.44 מיליון יחידות. החולשה בשוק פוגעת ביצרניות הגדולות, ביניהן רנו, פג'ו-סיטרואן ופיאט.

אנליסטים מעריכים שהחולשה בשוק צפויה להימשך לפחות עד סוף 2013, בעיקר על רקע שיעור האבטלה הגבוה בגוש האירו העומד על כ-12.2%.

מדד ZEW בגרמניה המודד את הסנטימנט הכלכלי ירד באופן בלתי צפוי בחודש יולי ל-36.3 נקודות לעומת 38.5 נקודות ביוני. המדד, שבודק את ציפיות המשקיעים לחצי השנה הקרובה, היה צפוי לעלות ל-39.4 נקודות.

בשוקי אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות, על רקע נתוני מאקרו מעורבים וכאשר עונת הדוחות תופסת תאוצה. המסחר בבורסות אירופה נסגר בעליות בעקבות הראלי בוול סטריט ועל רקע נתון הצמיחה החיובי יחסית שפורסם בסין.

"המחצית השניה של השנה יצאה לדרך, ודברים כבר נראים מעודדים", אמר סם סטובל, אנליסט מניות ראשי ב-S&P קפיטל. "קטליזטורים להתקדמות של השוק, כמו גם של האופטימיות שלנו, אפשר למצוא בדרך שבה אנו רואים תקדימים היסטוריים, תחזיות כלכליות ושיקולים טכניים".

גולת הכותרת באסיה אתמול היו נתוני הצמיחה לרבעון השני בסין. הכלכלה השנייה בגודלה בעולם הפיגה את החששות המוקדמים וצמחה בקצב שנתי של 7.5% ברבעון השני - אומנם מדובר בהאטה לעומת הרבעון הקודם, אך בהתאם לתחזיות המוקדמות של הממשלה ושל אנליסטים בשוק.

בתחום המאקרו בארה"ב התפרסם נתון המכירות הקמעונאיות בארה"ב, שעלו בשיעור של 0.4% בחודש יוני, בעיקר בשל ביקוש גבוה לכלי רכב ומחירי הדלק המאמירים. הכלכלנים צפו עליה חדה יותר של כ-0.9%. רכישות כלי הרכב עלו בחודש שעבר בקצב של 1.8%, מה שתרם לעלייה במכירות הכלליות. מדובר בעליה החדה ביותר מאז נובמבר. להוציא כלי הרכב, המכירות הקמעונאיות נותרו ללא שינוי מחודש מאי.

לאחר שביום שישי הבנקים ג'יי.פי מורגן ווולס פארגו הציגו ביצועים טובים ועקפו את התחזיות, אתמול פירסם תוצאות לפני פתיחת המסחר סיטיגרופ, שדיווח על רווח של 1.25 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.18 דולר למניה. הרווח הנקי סך הכל עמד על 4.2 מיליארד דולר וההכנסות הסתכמו ב-20.5 מיליארד דולר.

"עונת הדוחות נפתחה טוב וכעת אנחנו צריכים לראות נתוני מאקרו טובים שייתמכו בעליות שנרשמו במדדי המניות", אמרה לבלומברג Keith Poore, מנהלת השקעות ב-AMP Capital Investors.