בן ברננקי הרים את המדדים גם בבורסות אירופה

יו"ר ה'פד' ימסור פתח היום את עדותו החצי שנתית בקונגרס ואמר כי תאריך סיום רכישות האג"ח גמיש ■ ההשקעות הזרות בסין קפצו ביותר מ-20% בחודש יוני ■ פרוטוקולי הריבית של הבנק המרכזי האנגלי: חברי הוועדה הצביעו כנגד הרחבת ה-QE

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות לאחר דבריו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, ועל רקע עליות שנרשמו היום במרבית בורסות אסיה.

מדד הבנצ'מרק של היבשת, ה-Stoxx Europe 600 ננעל בטריטוריה החיובית, סביב הרמה של 297 נקודות. המדד אומנם נסוג בימים האחרונים משיא של 6 שבועות אך עדיין רשם תשואה של 5.7% מתחילת השנה.

גולת הכותרת בשווקים היום היא, כאמור, עדותו בת היומיים של יו"ר ה'פד' בקונגרס. ברננקי התייחס לתוכנית רכישות האג"ח, וציין שוב כי תאריך סיום התוכנית אינו חקוק באבן. "אני מדגיש זאת", אמר, "מפני שרכישות האג"ח שלנו תלויות בהתפתחויות הכלכליות והפיננסיות. בשום פנים הן לא במסלול קבוע".

עוד הוא חזר על עמדתו כי אם התנאים בשוק העבודה ישתפרו בקרוב יהיה ניתן לצמצם את הרכישות מאוחר יותר השנה, ולהפסיק אותן לגמרי ב-2014. "מצד שני", אמר ברננקי, "אם התחזית לשוק העבודה תעשה טובה פחות, אם האינפלציה לא תחזור לאיזור ה-2% או אם התנאים הכלכליים, שנעשו מסובכים לאחרונה, לא יאפשרו לנו להשיג את מטרותינו, הקצב הנוכחי של הרכישות עשוי להמשך".

"ה'פד' מתחיל לדאוג לגבי בועות מסוימות בכלכלה", טוען גארי אוואנס, אסטרטג השקעות בחברת HSBC Holdings בראיון ל"בלומברג". "ברננקי מנסה להוציא את האוויר החם מהנכסים ולמעשה עשה זאת בהיקף מסוים".

מעבר לכך, חברי הוועדה המוניטרית של הבנק המרכזי הבריטי הצביעו בחשאיות כנגד הרחבה נוספת של התוכנית להרחבה כמותית, כך עולה מפרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה. כזכור, הבנק המרכזי הבריטי החליט בחודש יולי להותיר את הריבית על כנה, בשפל של 0.5% וכן להמשיך לרכוש אג"ח בקצב של 375 מיליארד פאונד (566 מיליארד דולר).

נציין כי BHP ביליטון מטפסת ביותר מ-1% לאחר שהודיעה כי תפוקת העופרת-ברזל זינקה ב-17% ברבעון האחרון. מניית חברת הקוסמטיקה L’Oreal מאבדת יותר מ-2.5% לאחר שדיווחה כי המכירות הרבעוניות אומנם טיפסו ב-5.2% אך פיספסו את התחזיות בשוק.

סנטימנט חיובי באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ד') במגמה מעורבת, כאשר בורסת שנגחאי ננעלה באדום. במרבית בורסות אסיה נרשמו עליות ברקע דוחות טובים בסין ולקראת נאומו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי. בוול סטריט ננעל אמש המסחר במגמה שלילית, וכעת מאותתים החוזים העתידיים בניו יורק על יציבות.

עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה, ועד כה הנתונים מעודדים כאשר רוב החברות המדווחות מכות את התחזיות המוקדמות של האנליסטים. היום ומחר ישא ברננקי את נאומו החצי שנתי בנוגע למדיניות המוניטרית, והמשקיעים מחכים למוצא פיו.

דבריו של ברננקי באים לאחר ששוקי העולם קיבלו תמריץ מדבריו לאחרונה, לפיהם ה'פד' לא ימהר להעלות ריבית גם כאשר האבטלה תרד ל-6.5%.

בסין פורסם כי ההשקעות הזרות במדינה קפצו ביותר מ-20% בחודש יוני. כמו כן, דיווחה סוכנות החדשות הסינית Xinhua כי רווחיהן של החברות הממשלתיות במדינה, להוציא את בסקטור הפיננסי, רשמו עלייה של 7% במחצית הראשונה של 2013.

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה את השר הסיני לנדל"ן ומשאבים כמי שאומר שמחירי הקרקעות ימשיכו לעלות ברבעון הנוכחי של השנה.

מניות הכרייה הסיניות רשמו עליות לאחר ירידות השערים החדות של החודש האחרון. נציין את China Shenhua Energy ואת China Coal Energy .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]