ביום שני הקרוב תעלה על שולחן ועדת הכלכלה של הכנסת הצעת "חוק רישוי הרכב" שאמורה למסד בחוק עשרות תקנות ונהלים הנוגעים ליבוא ושיווק כלי רכב, יבוא אישי ומקביל, פעילות מוסכים ושמאי רכב, יבוא ושיווק של חלפים ועוד.
הצעת החוק, שנימוק העיקרי לה הוא "הרחבת התחרות בענף הרכב", צפויה להעניק סמכויות אישיות מרחיקות לכת לשר התחבורה, שיוכל באופן אישי לבטל רישיונות יבוא של יבואנים סדירים ומקבילים או לקצוב אותם בזמן לפי שיקוליו ובנוסף לקחת בחשבון "שיקולים תחרותיים" כאשר הוא מעניק זיכיון יבוא. השר גם יוכל להעניק לכל גורם פטור מכמעט מכל תקנה ודרישה הנדרשת בחוק לקבלת רישיון יבוא על-פי שיקוליו.
בנוסף מסדיר החוק את התחרות בתחום החלפים ופותח את השוק להזרמת חלפים ממקורות חדשים, מסדיר בחוק את פעילותם של היבואנים האישיים תוך יצירת ישות חדשה שתיקרא "יבואן זעיר", שתוכל לייבא לארץ "סטוקים" של מכוניות, כולל מכוניות משומשות, ולמכור אותם עם דרישות מינימאליות לתשתית והון עצמי.
שר התחבורה עצמו צפוי להיות נוכח בישיבה. עם זאת, הדיונים בחוק צפויים להיות ממושכים ויגלשו ככל הנראה עד אחרי פגרת הקיץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.