נעילה חיובית באירופה; הבורסה באיטליה טיפסה 2.3%

בסין דווח היום על עלייה במחירי הדירות החדשות ב-69 מתוך 70 הערים הגדולות שנסקרו ■ המדדים בוול סטריט נסחרים בשיאים חדשים ■ נוקיה ואריקסון פספסו את התחזיות

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ה') בעליות שערים חדות של עד כ-2.3%. זאת, על רקע העליות שנרשמות במדדים של וול סטריט, בעקבות נתוני מאקרו טובים מהצפי וכן בשל דברי ברננקי ששלח מסר מרגיע לשווקים בכל הנוגע לתוכניות להקלה כמותית.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ד') בעליות קלות, לאחר דבריו של ברננקי בנוגע לרכישות האג"ח, ופרסום ספר הבז'. הסוחרים והמשקיעים מגיבים בימים אלה לדוחות כספיים של החברות המובילות בוול סטריט, כמו גם לנתוני מאקרו חשובים בארה"ב.

שר האוצר הגרמני וולפגנג שוואבל, שיבח את המאמצים של יוון להקטין את הגירעון הממשלתי שלה, יום לפני שהוא מגיע למדינה מוכת החובות בכדי לדון בצעדים שעליה לנקוט בכדי להתאושש. "יוון צועדת בדרך הנכונה וצעדי הממשלה מתחילים להראות תוצאות חיוביות".

מניית אריקסון רשמה ירידות לאחר שהחברה פספסה את התחזיות כשדיווחה על הכנסות של כ-8.4 מיליארד דולר ברבעון השני, נמוך בכ-1.5% מצפי האנליסטים. גם מניית נוקיה פספסה את התחזיות ודיווחה על הפסד של 0.06 אירו למניה.

מניית SAP רושמת ירידה של 3% לאחר שיצרנית התוכנה הגרמנית דיווחה על הכנסות של 982 מיליון אירו ברבעון השני, ירידה של 3%. אנליסטים ציפו להכנסות של כ-1.02 מיליארד דולר.

באסיה נרשמה היום מגמה מעורבת, על רקע פרסום נתוני מאקרו בסין, ופרסומי דוחות של חברות מובילות.

עונת הדוחות נמצאת בעיצומה, ושתיים מחברות הטכנולוגיה הגדולות בוול סטריט דיווחו אמש לאחר נעילת המסחר על תוצאותיהן הפיננסיות לרבעון השני של השנה. אינטל דיווחה על הכנסות של 12.88 מיליארד דולר, בדומה לצפי שעמד על 12.9 מיליארד דולר. גם בשורת הרווח עמדה החברה בציפיות, כשדיווחה על רווח נקי של 0.39 דולר למניה. במבט קדימה צופה אינטל הכנסות של כ-13.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי. מניית אינטל צנחה בכ-3.5% במסחר המאוחר.

חברת IBM פרסמה גם היא את דוחותיה, שהיו מעורבים. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-24.37 מיליארד דולר, כשהצפי היה ל-25.37 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, עם זאת, עקפה החברה את התחזיות עם רווח של 3.91 דולר למניה לעומת צפי ל-3.77 דולר למניה. המניה עלתה בכ-2.6% במסחר המאוחר.

יו"ר ה'פד', בן ברננקי, התייחס אתמול בעדותו החצי שנתית בקונגרס לתוכנית רכישות האג"ח, וציין שוב כי תאריך סיום התוכנית אינו חקוק באבן. "אני מדגיש זאת", אמר, "מפני שרכישות האג"ח שלנו תלויות בהתפתחויות הכלכליות והפיננסיות. בשום פנים הן לא במסלול קבוע מראש". עוד הוא חזר על עמדתו כי אם התנאים בשוק העבודה ישתפרו בקרוב יהיה ניתן לצמצם את הרכישות מאוחר יותר השנה, ולהפסיק אותן לגמרי ב-2014. "מצד שני", אמר ברננקי, "אם התחזית לשוק העבודה תעשה טובה פחות, אם האינפלציה לא תחזור לאיזור ה-2% או אם התנאים הכלכליים, שנעשו מסובכים לאחרונה, לא יאפשרו לנו להשיג את מטרותינו, הקצב הנוכחי של הרכישות עשוי להמשך".

בסין דווח היום על עלייה במחירי הדירות החדשות ב-69 מתוך 70 הערים הגדולות שנסקרו. בבייג'ינג נרשמה עלייה ממוצעת של 13% בשנה האחרונה (עד חודש יוני) ובשנחאי 12%. העליות נרשמות למרות מאמצי המימשל הסיני לצנן את שוק הנדל"ן.

בטוקיו רשמה מניית סופטבנק עלייה חדה על רקע פרסומים כי היא תשתף פעולה במיזם של תאי דלק עם חברת Bloom Energy Corp.