נעילה מעורבת באירופה; עונת הדוחות עומדת במוקד

המפלגה הליברלית-דמוקרטית של ראש הממשלה ביפן זכתה לרוב של 121 מושבים בבית העליון ■ UBS פרסם דוחות מקוצרים ודיווח על עלייה ברווח הנקי ל-690 מיליון פרנק שוויצרי

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר מסחר מעורב בבורסות אסיה מוקדם יותר היום. המשקיעים באירופה הגיבו לדיווחי החברות הפיננסיות כגון UBS ויוליוס בר.

מדד ה-Stoxx 600 ננעל כמעט ללא שינוי, ברמה של 300 נקודות. המדד טיפס ב-1.2% בשבוע החולף, בעקבות נתונים טובים מהצפי בסין וההצהרות של יו"ר ה'פד' בן ברננקי, בדבר המשך התוכניות להקלה כמותית בטווח הקרוב.

בנק ההשקעות UBS, הבנק הגדול בשוויץ, דיווח הבוקר על עלייה ברווחים ברבעון השני של 2013. הבנק דיווח בנוסף כי הוא קרוב להגיע להסכם לגבי מכירת אג"ח מגובות משכנתאות (MBS) של ארה"ב. הרווח הנקי של הבנק עמד על 690 מיליון פרנק שוויצרי (734 מיליון דולר). זאת לעומת 524 מיליון פרנק שוויצרי ברבעון המקביל אשתקד ומעל הצפי בשוק שעמד על 586 מיליון פרנק שוויצרי. הבנק יפרסם את הדוחות המלאים רק ב-30 ליולי. מניית UBS מטפסת ביותר מ-3.3%.

מנגד, הבנק השוויצרי המתחרה יוליוס בר , דיווח על ירידה של 30% ברווח ל-114 מיליון פרנק שוויצרי (121 מיליון דולר) לעומת 162.2 מיליון פרנק שוויצרי בתקופה המקבילה אשתקד.

מניית מוביסטאר , אחת מחברות הסלולר הגדולה בבלגיה, צוללת ב-27% לאחר שחתכה את תחזית ההכנסות שלה. גם המתחרה הגדולה שלה, בלגקום , רושמת ירידות חדות ונסחרת בשפל של יותר כ-10 שנים.

נעילה חיובית באסיה

המסחר במרבית בורסות אסיה נחתם היום בעליות, לאחר הבחירות לבית העליון בפרלמנט היפני ועל רקע התחזקות הין מול הדולר.

הבורסה ביפן נסחרה היום בתנודתיות אך מדד הניקיי ננעל לבסוף בעליות של כ-0.5%.זאת, ברקע לתוצאות הבחירות לבית העליון של הפרלמנט. מפלגתו הליברלית-דמוקרטית של ראש הממשלה המכהן זכתה לרוב של 121 מושבים בבית העליון - ושליטה בשני הבתים של הפרלמנט.

ראש חטיבת המחקר האסייתית ב-HSBC ציין כי המבחן האמיתי של ראש הממשלה היפני עדיין לפניו, שכן הוא חייב לנקוט במהירות ברפורמות מרחיקות לכת על מנת לאושש את הכלכלה.

גם בסין נרשמה תנודתיות במסחר לאחר שהבנק המרכזי החליט לזנוח את רעיון רף הרצפה להלוואות הבנקים. "אנחנו מאמינים כי מדובר בחלק הקל של דה-רגולציה של שיעורי הריבית, אבל עדיין צעד חשוב לרפורמות מבניות", ציינו בקרדיט סוויס. "הסרת תקרת שיעורי הריבית בהפקדות תהיה צעד מהותי הרבה יותר לכלכלה ולסקטור הבנקאות", הוסיפו בקרדיט סוויס.

נסביר כי בסין מגבילים את שיעורי הריבית שניתן לשלם על הפקדות, עובדה הדוחפת משקיעים לנכסים מסוכנים יותר, דוגמת מניות, בחיפוש אחר תשואות גבוהות יותר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]