תשקיעו באהבה: 3 מניות מומלצות לרגל ט"ו באב

הלמן אלדובי ממליץ על שלוש חברות אמריקניות שיודעות להרוויח מתעשיית יום האהבה, אשר חל בפברואר, ועל עוד חברה ישראלית אחת

ט"ו באב שחל היום, בדומה ל-Valentine's Day שחל בחודש פברואר, הפך בשנים האחרונות לא רק לחג אהבה אלא גם חג לצריכה. אחת הדרכים שבהן אנשים מביעים את אהבתם, היא קניית מתנות. מי שנהנים מכך הם כמובן מקבל/ת המתנות, החברות שמייצרות אותן, ונראה שגם המשקיעים.

במחלקת המחקר של בית ההשקעות הלמן אלדובי מספקים רעיונות השקעה שעשויים לעניין את מי שמחפש דרך ליהנות מתעשיית יום האהבה. בארה"ב התעשייה הזו מגיעה להיקף של לא פחות מ-18 מיליארד דולר סמוך ליום האהבה.

"כשבוחנים חברות, עדיף לנתח את ביצועי החברה בראייה רחבה ולא להסתמך על אירוע מסוים כדוגמת חג האהבה", מבהירים כלכלני הלמן אלדובי. "עם זאת, אירוע מסוג זה מספק למשקיעים הזדמנות להרוויח מתנודות המניה בטווח הקצר. בחו"ל יש מספר רב יותר של חברות, שנהנות מאירועים כמו יום האהבה, והשווקים ערים יותר לתופעות אלו".

פרח נתתי לנורית

"סקרים בארה"ב מראים ש-35%-40% מהאמריקנים, הנמצאים במערכת יחסים, קונים פרחים ביום האהבה. לשוק זה בדיוק פונה חברת 1-800-Flowers, קמעונאית מתנות מארה"ב שמציעה מגוון מוצרים מתאימים, ובהם פרחים, שוקולדים וסלסלות מיוחדות", אומרים בהלמן אלדובי. "בשבוע של ה-Valentine's day למעלה מ-100 מיליון ורדים נמכרים בארה"ב, והחברה היא אחת משתי החברות הגדולות שנהנות מכך".

בהלמן אלדובי מציינים, שלאחר שנתיים חלשות בשנים 2009-2010, החברה חזרה להרוויח ב-2011, וב-2012 הרווח התפעולי שלה גדל כמעט ב-50%, כאשר הרווח הנקי גדל פי 3. המשקיעים לא נותרו אדישים ומניית החברה התחזקה בכ-80% מתחילת השנה, לאחר עלייה של 67% ב-2012. החברה צופה צמיחה דו-ספרתית ברווח למניה בשנה הקרובה.

יהלומים לנצח

"אמרה ידועה גורסת שתכשיטים ויהלומים הם ידידיה הטובים של האישה. טיפאני היא חברת תכשיטים ותיקה, המשווקת את מוצריה מסביב לעולם בחנויות 'בוטיק', ברשתות השונות ובאינטרנט", כותבים כלכלני הלמן אלדובי.

החברה, שהוקמה ב-1837, נחשבת למותג מוביל בתחומה והיא בעלת נוכחות גלובלית מרשימה. המתכות היקרות הן חומר הגלם העיקרי של טיפאני, והירידה החדה במחירי הזהב והכסף בשנה האחרונה היטיבה עם החברה, שהכתה את התחזיות ברבעון הראשון עם עלייה של 10% בהכנסות.

בהלמן אלדובי מוסיפים, שהחברה נהנית מעליית כוחו של הצרכן האמריקני ומביקושים ערים ביפן. גם באירופה היא מציגה תוצאות טובות למרות סביבת המקרו החלשה.

טיפאני הותירה את תחזית הצמיחה שלה ל-2013 על 6%-8% הן בהכנסות והן ברווח. מדובר בשיעור נמוך מיעד הצמיחה ארוך הטווח, שעומד על 10%-12%. מחירי המתכות הנמוכים צפויים להמשיך להיטיב עם הרווחיות של החברה, שמחלקת דיבידנד בשיעור של כ-2% בשנה.

לממש את התשוקה

אתם ודאי שואלים כיצד קשורה ענקית התרופות פייזר ליום האהבה. ובכן, בין מגוון התרופות שהחברה מייצרת, נמצאת גם אחת שיש ביכולתה לסייע לגברים לממש את אהבתם - הויאגרה.

הויאגרה קיבלה את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) כבר ב-1998, ובכך הייתה לתרופה הראשונה שקיבלה אישור מסחרי לטיפול בבעיית האין-אונות. כיום היא אחת התרופות הנמכרות ביותר של פייזר, ומכירותיה עומדות על יותר מ-2 מיליארד דולר בשנה, לאחר שעלו בכ-4% בשנת 2012, והן מהוות כ-3.5% מסך הכנסות החברה.

"התחרות מצד המוצר הגנרי של טבע צפויה לפגוע בהיקף מכירות הויאגרה באירופה, אך בארה"ב - המהווה למעלה מ-50% ממכירות התרופה - המוצר מוגן עד שנת 2020", מציינים בבית ההשקעות. להערכתם, גודל השוק מבחינה כספית באירופה צפוי לקטון בשל כניסת מוצרים גנריים, אך נראה שהשימוש יתאפשר לאוכלוסייה רחבה יותר ולכן ההיקף הכמותי דווקא יגדל.

בהלמן אלדובי מציינים שהחברה אמנם הציגה קיטון של כ-5% ברווח למניה בשנה האחרונה, אך זה לא הפריע למניית פייזר להתחזק בתקופה זו בכ-24%. כתוצאה מכך הגיע מכפיל הרווח הנקי ל-13 - רמה גבוהה יחסית לאופי החברה והגבוהה ביותר מאז 2006.

יין לחיזוק הזוגיות

"יינות הם בין המתנות הנפוצות ביותר ביום האהבה, וברקן, בעלת המותגים יקבי ברקן ויינות סגל, היא בין השחקניות המובילות בשוק המקומי", כותבים בבית ההשקעות על ההמלצה הישראלית שלהם בתחום האהבה. "לחברה יש גם פעילות שיווק של משקאות נוספים, והיא נמצאת בשליטת טמפו (83%). בשנים האחרונות השקיעה ברקן עשרות מיליוני שקלים בנטיעת כרמים והכפלת שטחם. החברה השקיעה רבות גם במותג, וצופה שהדבר יביא לגידול בפעילות".

להערכת הלמן אלדובי, פוטנציאל הצמיחה של ברקן טמון בעובדה שצריכת היין השנתית בישראל עדיין נמוכה בהשוואה עולמית - כ-4 ליטר בלבד לנפש, לעומת 30-45 ליטר באירופה. מנגד, לדבריהם, החברה מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים, שכן הצריכה בישראל לא מדביקה את הפער בקצב מהיר, ואילו המחיר הממוצע לבקבוק דווקא נמצא בירידה, בין היתר בשל תחרות מצד היבוא.

על רקע ירידה במכירות וברווחיות בשנים האחרונות, ברקן נסחרת היום במכפיל רווח נמוך מ-6.

אין מדובר בייעוץ ואין באמור תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים של כל אדם. אין ניגוד עניינים לכותב הסקירה או לתאגיד המורשה בו הוא מועסק. למען הגילוי הנאות נציין כי קבוצת הלמן-אלדובי באמצעות מוצריה השונים הינה בעלת עניין בברקן ומחזיקה בכ- 6.5% מהונה המונפק.

המלצות ט
 המלצות ט