נעילה מעורבת באירופה; "המדדים יסיימו את השנה בשיאים"

ראש ממשלת סין אמר היום כי "הגבול התחתון לצמיחה של סין הוא כ-7%. אנחנו לא יכולים לאפשר לקצב הצמיחה לרדת מתחת לרמה זו" ■ שיא של 7 שנים בביטחון הצרכנים ביפן ■ החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות

המסחר באירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר מרבית הבורסות סיימו בירידות, על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט ועל רקע הצהרות של בכירים סינים, לפיהן הם מחויבים לתמוך בצמיחה.

מדד המניות העולמי, ה-MSCI All-Country World Index מטפס בכ-0.4%, בדומה למדד הבנצ'מרק של אירופה, ה-Stoxx Europe 600 שמטפס בשיעור דומה. בוול סטריט המסחר ננעל אתמול בעליות, כאשר המשקיעים נושאים עיניהם לעבר עונת הדוחות הנמצאת בעיצומה. היום לאחר המסחר תפרסם את דוחותיה ענקית הטכנולוגיה אפל.

המשקיעים בעולם מתעודדים מדבריו של לי קאשינג, ראש ממשלת סין, שהצהיר כי "הגבול התחתון לצמיחה של סין הוא כ-7%. אנחנו לא יכולים לאפשר לקצב הצמיחה לרדת מתחת לרמה זו". בעקבות הצהרות מעודדות אלו, בורסת שנגחאי ננעלה בעליות של כ-2%.

"האטת התוכניות להקלה כמותית פחות מאיימת על השווקים כפי שרבים חששו בעבר", מציין שיין אוליבר, מנהל מחלקת אסטרטגיה בחברת AMP Capital Investors. "אנו צופים כי המדדים המרכזיים יסיימו את השנה בשיאים חדשים".

נציין את מניית Royal KPN מזנקת ביותר מ-6%, לאחר שחברת הטלקום הודיעה כי היא מוכרת את עסקי הסלולר שלה לחברת הטלקום הספרדית - טלפוניקה , שגם מנייתה מטפסת בשיעור חד.

מגמה חיובית באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ג') בעליות שערים חדות. מדד MSCI Asia Pacific עלה לשיא של חודשיים ובורסת שנגחאי טיפסה בכ-2%. זאת, לאחר סגירה חיובית קלה בוול סטריט, ומגמה חיובית קלה גם במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק. גם דברי ראש ממשלת סין תמכו בשווקים.

היום דווח ביפן על שיא של 7 שנים בביטחון הצרכנים. על פי סקר של נילסן עלה מדד בטחון הצרכן ביפן ל-78 נקודות ברבעון האחרון, הרמה הגבוהה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2006.

לראשונה מזה מספר שבועות, בכירי ה'פד' שומרים על פרופיל נמוך ואינם יוצאים בהצהרות פומביות בכל הנוגע למדיניות המוניטרית העתידית של הבנק המרכזי. לכן, אנליסטים רבים מעריכים כי השבוע עונת הדוחות לרבעון השני, הנמצאת בעיצומה, תהיה הגורם המרכזי שישפיע על כיוון המסחר בוול סטריט.

"ה'פד' סיים לדבר עד השבוע הבא ואנחנו נהיה עדים לדוחות כספיים ולדיווחים מהקונגרס השבוע", אומר בריאן באטל, מ-Performance Trust Capital Partners. "יכול להיות שנהיה תקועים אם השוק יצליח להמנע מ-sellof, אבל כדי להתרומם גבוה יותר אנחנו זקוקים ליסודות טובים יותר. אנחנו עדיין נשענים על נזילות מה'פד', והירידה שהייתה כתוצאה מהדיבורים על צמצום הרכישות נמחקה בשבועיים האחרונים".

מניית ZTE זינקה בכ-17% לאחר שהחברה היכתה את התחזיות בדוחות שפרסמה.