זמן קצר אחרי שרשת השיווק מגה הציגה תוכנית אסטרטגית חדשה, הרשת פועלת לסגירת 7 סניפים.
מדובר בסניף מגה בעיר בקריית חיים, סניף מגה בעיר ברחוב וייצמן בגבעתיים, סניף מגה בול באור-עקיבא, סניף מגה בול באזור התעשייה הצפוני באשקלון, סניף באזור התעשייה בבת-ים, סניף בנצרת עילית (שכונת הר יונה) וסניף בעיר חולון. למרות שהסניף בחולון טרם נחנך, מגה כבר פועלת למכירתו, במקביל לניסיון למכור גם את הסניפים האחרים.
כפי הנראה, במגה העריכו כי הרשת לא תצליח להביא את הסניפים לרווחיות, וכי אם תמשיך להחזיק בהם, הם ימשיכו להסב לה הפסדים.
מנכ"ל מגה, מוטי קרן, כבר הכריז כי בכוונתו לצמצם את שטחי המסחר של הרשת בשיעור של 10%, קרי 50 אלף מ"ר, ונראה כי 7 הסניפים המדוברים הם רק החלק הראשון במהלך כולל יותר.
לפי התוכנית של מגה, צמצום שטחי המסחר יביא לחיסכון של כ-50 מיליון שקל בשנה, כתוצאה מחיסכון בדמי שכירות והוצאות נלוות.
קרן אמר גם כי התוכנית היא שסגירת הסניפים לא תביא לירידה במכירות, וייתכן כי הדבר מעיד גם על רמת הפדיון הנמוכה של אותם סניפים.
תהליך סגירת הסניפים ההפסדיים במגה החל בתקופת המנכ"ל הקודם, זאב וורמברנד, שבמהלכה נסגרו 11 סניפים.
נציין עוד כי בעבר ניהלה קבוצת אלון משא-ומתן עם רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, שבמסגרתו היא הייתה אמורה להעביר אליו 40 סניפים, ואולם משא-ומתן זה לא הבשיל בסופו של דבר לידי עסקה.
כך או כך, סגירת הסניפים ההפסדיים תסייע לקרן להציג שיפור בביצועי רשת מגה, שדיווחה באחרונה על רווח תפעולי שלילי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.