הכנסות המדינה מתיירות נכנסת לשנת 2012 הגיעו ל-5.1 מיליארד דולר - כך עולה מסקר תיירות נכנסת שמפרסם משרד התיירות. נתון זה משקף עלייה קלה ביחס לנתוני 2011, שעמדו על הכנסה של 5 מיליארד שקל.
ראוי לציין את מגמת הגידול למרות מבצע "עמוד ענן" שהתרחש במהלך השנה וגרם לביטולי טיולים לא מועטים בישראל.
ההכנסות נמצאות בגידול מתמיד. כך למשל, ב-2009 עמד היקף ההכנסות מתיירות נכנסת על 4 מיליארד דולר.
כמה מוציאים?
ההוצאה הממוצעת לתייר עומדת על 1,484 דולר. תייר שהגיע ליום אחד בלבד הוציא סכום של כ-153 דולר.
מעדיפים טיול מאורגן או עצמאי?
חלקם של התיירים המגיעים באופן עצמאי עלה ל-46% ב-2012, לעומת 38% ב-2011. 32% הגיעו ב-2012 במסגרת טיול מאורגן. 22% קנו חבילת תיור.
היכן מתאכסנים?
74% לנו בבתי-מלון או בכפר נופש, 16% התגוררו אצל קרובים, 4% לנו באכסניית נוער, 3% לנו בדירה שכורה.
כמה זמן נשארים?
משך השהות הממוצע של התיירים בישראל עומד על 8.2 ימים - בדומה לשנת 2011.
יחזרו לישראל?
80% בטוחים או חושבים שיבקרו שוב בישראל, 16% מהנשאלים השיבו שאולי יחזרו לביקור נוסף, ו-4% בטוחים שלא יבואו לכאן שוב.
מידע באינטרנט
האינטרנט משמש כפלטפורמת מידע ליותר ויותר תיירים: 36% סיפרו כי קיבלו מידע אודות המדינה באינטרנט לעומת 27% ב-2011.
טיול באורייטציה דתית
יותר ממחצית מהתיירים המבקרים בישראל הם נוצרים (56%) - ובעיקר קתולים. כרבע מהתיירים הם יהודים. מהסקר עולה מגמת עלייה של תיירים שמגדירים את עצמם ללא שייכות דתית או כבעלי דת אחרת. אלה מהווים 19% מהתיירים שביקרו בישראל ב-2012 - לעומת 8% בלבד ב-2009.
הגורם המשפיע
מהו הגורם המשפיע ביותר על בוא התיירים לישראל? 64% ציינו כי הגיעו בעקבות המלצה של משפחה וחברים - לעומת 49% שהשיבו תשובה דומה בסקר בשנה שעברה. סוכני הנסיעות ממליצים פחות: 11% ציינו כי באו בעקבות המלצת סוכן הנסיעות, לעומת 20% בסקר לשנת 2011.
הסקר בוצע בקרב 25,000 משפחות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.