הכירו את החברה שתנסה לשווק לכם "צמיד בריאותי"

שוק מוצרי הטכנולוגיה הבריאותית יגלגל בשנה הבאה 4 מיליארד דולר ■ חברת FitBit החלה לשווק בישראל צמיד בריאותי: "תמיד יהיה מישהו שירצה לעקוב אחרי הפעילות שלו כל דקה"

טרנד המחשוב הלביש צובר תאוצה. מדובר במגוון גאדג'טים שזוכים להצלחה. הדוגמא המוכרת מכולן היא המשקפיים של גוגל, שמתקדמות בצעדי ענק לעבר השוק. המתחרה הגדולה, אפל, מפתחת לפי הערכות שונות את ה-iWatch, שעון עם מסך גדול שיציג למשתמשים אינפורמציה מגוונת.

החברה האמריקנית FitBit פעילה בשוק הזה ומשווקת מוצרים למדידת צעדים וחישוב קלוריות, עבור צרכנים חובבי בריאות. אתמול הודיעה החברה על כניסתה לישראל. רשת האלקטרוניקה באג תייבא את המוצרים ותמכור אותם. בשלב הבא תשווק פיט ביט את מוצריה דרך מפעילת סלולר, רשת בתי מרקחת ורשת מכוני כושר.

פיט ביט, שהוקמה ב-2007 מעסיקה 150 עובדים. החברה מוכרת את מוצריה באירופה, סין, ארה"ב וקנדה. ישראל היא שוק בתולי שבו אין לפיט ביט תחרות.

מה הפוטנציאל של התחום? על-פי Rock Health, חממת סטארטאפים שמתמקדת בתחום הבריאות, שוק מוצרי הטכנולוגיה הבריאותית יגלגל סכום של 4 מיליארד דולר עד 2014. "מחשוב לביש הופך לכל כך פופולרי, שאנחנו מעריכים שעד שנת 2015 ימכרו כ-140 מיליון גאדג'טים לבישים", אומר גארת' ג'ונס, נשיא ומנכ"ל פיט ביט אזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בראיון ל"גלובס".

"המוצרים שלנו הם שילוב של חומרה ותוכנה", מסביר ג'ונס, "הם מאפשרים לאנשים לעקוב אחרי התנועה והפעילות שלהם ואז לבדוק את המידע על מספר פלטפורמות; מחשבים אישיים, טאבלטים וסמארטפונים. אנחנו יודעים שכאשר המשתמש מקבל מידע, הוא רוצה אפילו עוד יותר מידע שמאפשר לו לעקוב אחר המצב הבריאותי והפיזי שלו ואז לבדוק אותו בכל רזולוציה שהוא מעוניין. בכל שעה, יום או שבוע. תמיד יהיה מישהו שירצה לעקוב אחרי הפעילות שלו כל דקה".

לפיט ביט יש שלושה מוצרים, דגם Flex הוא מכשיר הדגל שלה. מדובר על צמיד אותו אמור המשתמש לענוד בכל שעות היום והלילה. הצמיד עוקב אחר כמות הצעדים, המרחק שעובר המשתמש וכמות הקלוריות שהוא שורף. הדגם הזה יודע מתי המשתמש עולה במדרגות ומחשב את הקלוריות בהתאם. מסתבר שבזמן עליית מדרגות נשרפות פי ארבעה יותר קלוריות מאשר בזמן הליכה על משטח ישר. בנוסף, הפלקס יודע לנטר את דפוסי השינה ולשמש כשעון מעורר ברטט. מחיר המוצר בישראל הוא 530 שקל.

מוצר אחר של החברה, ששמו One, הוא מד מעקב פעילות ושינה שמעוצב כתופסן אותו מחזיקים בכיס או בחגורה. מדובר במוצר שמתאים לאנשים שלא רוצים ללכת עם צמיד על היד. רוב התכונות שלו זהות לפלקס וכך גם המחיר.

הדגם הבסיסי של החברה נקרא זיפ, מדובר במד פעילות שגם הוא מעוצב כתופסן. המכשיר עוקב אחר כמות צעדים, מרחק, קלוריות, אבל לא מנטר עלייה במדרגות או שינה.

עוד מוצר של פיט ביט הוא ה-Aria, מדובר במשקל חכם הפועל בטכנולוגיית Wi-Fi, אשר מאפשר לקבל חיווי בנוגע למשקל, BMI ואחוזי שומן בגוף. המשקל מסתנכרן אוטומטית עם האפליקציה של שאר מוצרי החברה. המחיר 700 שקל.

כל המכשירים יודעים לעבוד עם אפליקציה תואמת במכשירי אייפון, אנדרואיד ואפליקציה במחשבים עם חלונות 8. בחברה עובדים על גרסה למכשירי ווינדוס פון 8, אבל עדיין אין לה מועד השקה. בפיט ביט מתכננים להשיק ב-2014 גרסה בעברית של אתר האינטרנט, שתאפשר לעקוב אחר פעילות המשתמש.

הענקיות בדרך לשוק

פיט ביט מתחרה מול יצרניות נוספות, מאותו סדר גודל, שמשווקות מוצרים דומים. המצב הזה צפוי להשתנות, כאשר ענקיות הטכנולוגיה גוגל, אפל, סמסונג ו-LG ישיקו שעונים חכמים עם אפליקציות שונות. סביר להניח שחברות הענק ישלבו במוצרים שלהן חיישנים שיעקבו אחרי הפעילות של מי שעונד אותם.

לג'ונס יש תשובה טובה ביחס לתחרות הצפויה: "יש אנשים שעונדים שעונים יקרים או כאלה שלא רוצים שעון חכם, לנו יש את המוצרים שבנויים כתופסן והם יהיו אלטרנטיבה".

חברה אחרת שפעילה בתחום מוצרי הניטור הבריאותי היא Jawbone שאחראית על הצמיד UP. מדובר בצמיד שהמשתמש עונד בכל שעות היום והלילה. בניגוד לפלקס של פיט ביט, UP מנטר את איכות השינה ומזהה מתי המשתמש ישן עמוק ומתי הוא לקראת סיום סבב השינה שלו. כך הצמיד יודע מתי להעיר את המשתמש.

בשעות היום, UP מזכיר לבעליו לקום ולהסתובב קצת, לאחר שישב יותר מדי על הכיסא והוא גם אוסף נתונים על מספר הצעדים והפעילויות של המשתמש. כל המידע הזה מופיע על-גבי אפליקציה בסמארטפון.

ג'ונס מתייחס ל-UP בעוקצנות, מבלי להזכיר את שם החברה, כאשר הוא מסביר על טכנולוגיית הסינכרון של שתי החברות. "המוצר שלנו מסתנכרן אלחוטית ולא עם טכנולוגיה ישנה שדורשת לחבר פיזית את המוצר לסמארטפון".

החדשנות של UP עלתה ל-Jawbone ביחסי ציבור לא מוצלחים. לפני כשנה השיקה החברה את המוצר בפעם הראשונה, אבל הוא סבל מהרבה באגים והחברה היתה צריכה לבקש מהלקוחות להחזיר את המוצר ולקבל בתמורה את הכסף בחזרה (במקרים מסוימים היא אפילו לא דרשה שיחזירו את ה-UP). אחרי שהשקיעה מחדש בצמיד שלה, השיקה החברה את המוצר הנוכחי ב-130 דולר, קצת יותר יקר מהמחיר של הגרסה הקודמת שעמד על 100 דולר. ה-UP צפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים.