ההמלצות החמות: 3 מניות דיבידנד שכדאי לכם לקנות היום

אחרי עליות חדות שחוו השנה, ביובנק מעריכים שחלה ירידה באטרקטיביות של מניות הדיבידנד האמריקניות ■ אריאל קורינאלדי, אנליסט ראשי בבנק, מפרט בכל זאת את הקריטריונים לבחירה נכונה של מניות כאלו, וממליץ בהתאם על שלוש מהן

בחודשים האחרונים זוכות חברות הדיבידנד האמריקניות לעדנה מחודשת. סביבת הריבית האפסית והתשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים הובילו משקיעים רבים להגדיל את רמת הסיכון, ולהשקיע במניות של חברות אלה, שרשמו עליות נאות מתחילת שנה. כך למשל, תעודות סל המתמחות בהשקעה במניות דיבידנד, כגון DVY ו-VYM, עלו מאז בכ-18% וכ-20% בהתאמה.

ביובנק סבורים דווקא, כי באחרונה חלה ירידה באטרקטיביות של המניות הללו. "העלייה האחרונה ברמת הריבית של אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים, לסביבות ה-2.5%, הקטינה את האטרקטיביות של חברות הדיבידנד", אומר אריאל קורינאלדי, אנליסט ראשי ביובנק. "כשמוסיפים את הגידול ברמות המכפילים, מה שגרם כמובן לחשש מתמחורי יתר, עולה השאלה האם עדיין מדובר באפיק השקעה אטרקטיבי".

ביובנק מאמינים, כי המגמות הנוכחיות חידדו את הצורך בבחינה סלקטיבית, תוך דגש על שלושה פרמטרים: הראשון, עלייה בריבית, בנימוק כי "סביבת הריבית לטווח ארוך העולה, עלולה לפגוע בחברות מתחומי התשתיות והתקשורת, ולכן נעדיף להימנע מהשקעה בחברות אלו".

השני, נתונים לגבי הדיבידנד, תוך מתן עדיפות לחברות בעלות היסטוריית דיבידנד ארוכה וצומחת לאורך השנים. "תשואת הדיבידנד הנוכחית מהווה שיקול משני", מציין קורינאלדי, "נעדיף למצוא חברות שיציגו, לדעתנו, צמיחה בדיבידנד בשנים הקרובות".

הפרמטר השלישי הוא בחירת חברות בעלות פעילות עסקית יציבה, תוך מתן עדיפות לפעילות גלובלית המספקת סוג של גידור אינפלציוני, וכן לחברות בעלות תמחור אטרקטיבי, עם עדיפות למינוף נמוך ותזרים מזומנים חזק.

בהתאם, להלן 3 מניות דיבידנד, שביובנק סבורים כי הן אטרקטיביות להשקעה כעת.

מדטרוניק צומחת בכל אקלים כלכלי

מדטרוניק היא אחת מחברות הציוד הרפואי המובילות בעולם. החברה מספקת מוצרים לטיפול במחלות כרוניות שונות, אשר משווקים ביותר מ-140 מדינות ברחבי העולם.

בשנת הכספים 2013 עמדו הכנסות מדטרוניק על 16.6 מיליארד דולר - צמיחה של 2.5% מאשתקד. החברה מציגה שולי רווחיות תפעולית גבוהה לאורך שנים, של כ-25% בממוצע; ובשנים האחרונות, על רקע הקטנת רמת החוב, היא עברה לעודף מזומנים של כ-420 מיליון דולר. בנוסף, החברה מייצרת תזרים תפעולי גבוה וצומח, שעמד על כ-4.4 מיליארד דולר.

נכון להיום מחלקת מדטרוניק דיבידנד של 28 סנט ברבעון, כלומר תשואת דיבידנד של כ-2% לפי מחיר המניה הנוכחי. החברה הגדילה את הדיבידנד מדי שנה ברציפות ב-36 השנים האחרונות, והיא חלק ממדד מניות הדיבידנד הנבחרות של מדד ה-S&P 500 (S&P 500 Dividend Aristocrats Index).

מדטרוניק, אם כך, היא חברה מובילה, שהוכיחה לאורך שנים את יכולתה לצמוח ולהגדיל את עסקיה בכל אקלים כלכלי. ביובנק מאמינים, כי חברה איכותית זו ראויה למכפילי רווח נדיבים, והמשקיעים בה ימשיכו ליהנות מדיבידנד צומח לאורך זמן.

אורקל רווחית ואיכותית

אורקל מספקת פתרונות חומרה ותוכנה לארגונים שונים ומגוונים ברחבי העולם. יש לה יותר מ-390 אלף לקוחות, הכוללים את כל 100 הארגונים הגדולים בעולם (Fortune100).

בשנת הכספים 2013 הציגה אורקל הכנסות של 37.3 מיליארד דולר, בדומה לשנה הקודמת. החברה מציגה תזרימי מזומנים גבוהים לאורך זמן - 13.5 מיליארד דולר בשנה שעברה. תזרים חזק זה משמש אותה למימון אסטרטגיית הרכישות, לרכישת מניות חוזרת, והחל משנת 2009 גם לתשלום דיבידנד.

מדובר בחברה איכותית, בעלת פיזור לקוחות ומוצרים גבוה הנסחרת במכפיל רווח סביר של 14. מעבר לכך, אורקל חילקה בשנת הכספים של 2012 דיבידנד של 0.3 דולר למניה, ובאחרונה הודיעה על הכפלת הדיבידנד הרבעוני מ-6 סנט למניה ל-12 סנט למניה. לפיכך, רמת הדיבידנד הנוכחית מהווה תשואה של כ-1.5% על מחיר המניה כיום. עם זאת, עודף המזומנים בקופתה והתזרים הנקי השנתי הגבוה מאפשרים לחברה להמשיך להצמיח את דיבידנדים.

להערכת יובנק, מחיר המניה הנוכחי של אורקל מהווה הזדמנות להשקעה בחברה רווחית ואיכותית, המספקת דיבידנד צומח לבעלי המניות.

קטרפילר בזכות שווקים מתפתחים

קטרפילר היא החברה הגדולה בעולם בייצור ושיווק ציוד מכני כבד לתחומי הבנייה, הכרייה והחקלאות. היא פעילה ביותר מ-180 מדינות, ו-70% מהכנסותיה מגיעות משווקים שמחוץ לארה"ב.

הירידה הנוכחית במחירי הסחורות והאטת הצמיחה בשווקים מתפתחים עלולות לגרום להקטנת הביקוש לציוד מכני לתחומי הכרייה והבנייה, ולהוות אתגר בטווח הקצר על תוצאות החברה.

עם זאת, בעשור האחרון הציגה קטרפילר תוצאות פיננסיות מצוינות, עם צמיחה שנתית ממוצעת של כ-12% בשורת ההכנסות ושולי רווחיות תפעולית ממוצעים של כ-9.5% (כולל הרווחיות הנמוכה שנרשמה בעת המשבר הכלכלי של 2009).

הדיבידנד הרבעוני הנוכחי של קטרפילר עומד על 60 סנט למניה, כלומר תשואת דיבידנד של 2.8% לפי המחיר הנוכחי. החברה הגדילה את הדיבידנד בכל שנה במשך 19 השנים האחרונות בקצב דו-ספרתי, וגם השנה המשיכה במסורת והעלתה את הדיבידנד ב-15%.

קטרפילר נסחרת כיום במכפיל רווח נמוך יחסית של 11. ביובנק מאמינים, כי בטווח הבינוני מדובר בחשיפה לחברה גלובלית, שנהנית מצמיחה בשווקים מתפתחים ומחלקת דיבידנד הצומח בקצב גבוה לאורך השנים.

מניות הדיבידנד
 מניות הדיבידנד