מרבית בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים

מדד הניקיי בטוקיו סגר בירידה של כ-3% ■ רנו זינקה לאחר שפרסמה דוח טוב ■ סמסונג דיווחה על תוצאותיה ברבעון האחרון

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') במגמה מעורבת לאחר פתיחה חיובית, על רקע תוצאות טובות של חברות מובילות ברבעון האחרון ולאחר סגירה חיובית בוול סטריט.

יצרנית כלי הרכב הצרפתית-יפנית רנו פרסמה דוח טוב לרבעון השני. מניית אייר-פראנס רשמה עלייה חדה לאחר שחברת התעופה פרסמה תחזית חיובית.

יום המסחר בוול סטריט התאפיין כאמור בתנודתיות אך נחתם לבסוף בעליות שערים. זאת על רקע נתוני מאקרו מעורבים וסנטימנט שלילי בבורסות אירופה, למרות פרסום נתונים חיוביים בבריטניה, גרמניה וספרד. כיוון המסחר הושפע בעיקר מעונת הדוחות לרבעון השני, הנמצאת בעיצומה.

ירידות שערים נרשמו היום (ו') בבורסות אסיה, על רקע אכזבה מדוחות כספיים של חברות מובילות ולמרות עליות בוול סטריט אמש.

בגרמניה התפרסם אתמול מדד אמון העסקים, שעלה ביולי זה החודש השלישי ברציפות - נתון מעודד עבור ההתאוששות של הכלכלה הגדולה באירופה. מדד ה-Ifo עלה ל-106.2 נקודות לעומת 105.9 נקודות ביוני.

בבריטניה התפרסמו אתמול הנתונים הראשוניים לתמ"ג הבריטי ברבעון השני, שצמח בקצב של 0.6%, בהתאם לצפי האנליסטים. מדובר בקצב כפול מזה של הרבעון הראשון, אז צמחה הכלכלה ב-0.3%. ובספרד, נודע כי שיעור האבטלה ירד ברבעון השני בפעם הראשונה מזה שנתיים. ברבעון השני ירדה האבטלה ל-26.3% מ-27.2% ברבעון הראשון, הודות לעונת תיירות חזקה.

בתחום המאקרו בארה"ב התפרסמו נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני, שזינקו ב-4.2% לעומת צפי לעלייה של 2.3%. התביעות השבועיות לדמי אבטלה רשמו עלייה של 7,000 כ-343 אלף, בהתאם לצפי.

בטוקיו רשמה מניית טויוטה ירידה חדה ואילו אדוונטסט צנחה בכ-10% לאחר שהחברה דיווחה על הפסד של כ-36 מיליון דולר ברבעון האחרון.

מניית סמסונג רשמה ירידה לאחר שהחברה הקוריאנית דיווחה על רווח של 7.58 טריליון וון (כ-6.8 מיליארד דולר) ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים לרווח של כ-8 טריליון וון.