וול סטריט ננעלה בעליות קלות; "הדוחות לא סחפו את השוק"

סנטימנט הצרכנים עלה ביולי לשיא של 6 שנים ■ אמזון דיווחה אמש לאחר המסחר על הפסד מפתיע ברבעון השני ■ "עונת הדוחות מתקדמת מבלי שאפשר להצביע על מגמה ברורה, למעט סקטור הפיננסים שמראה חוזק"

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות קלות, לאחר שרוב היום נסחרו המדדים בירידות שערים. המדדים סיימו את השבוע במגמה יציבה יחסית, על רקע השקט שמשדרים בכירי ה'פד' ועונת הדוחות שלא מושכת לכיוון ברור.

יום המסחר הקודם בוול סטריט התאפיין אתמול בתנודתיות אך נחתם לבסוף בעליות שערים. זאת על רקע נתוני מאקרו מעורבים וסנטימנט שלילי בבורסות אירופה, למרות פרסום נתונים חיוביים בבריטניה, גרמניה וספרד. כיוון המסחר מושפע בימים אלה בעיקר מעונת הדוחות לרבעון השני, הנמצאת בעיצומה.

ארז צדוק מקרנות אביב, מומחה להשקעות גלובליות, מציין כי "עונת הדוחות מתקדמת מבלי שאפשר להצביע על מגמה ברורה, למעט סקטור הפיננסים שמראה חוזק, כפי שהיה מצופה ממנו על רקע התמיכה שהוא מקבל מהפעילות בשוק ההון, כמו גם מהתאוששות בפעילות העסקית. הדוחות שהתפרסמו עד כה, גם אלו של חברות גדולות ומובילות, לא סחפו אחריהם את השוק, כך שנשארנו עם נתוני מקרו כלכלה שלפחות בשבוע האחרון מצביעים על התאוששות גם באירופה וגם בארה"ב".

"למרות נסיקתה של מניית פייסבוק אתמול בבורסה האמריקאית, אנו מעריכים כי השפעתה על סקטור הטכנולוגיה תהיה חיובית בטווח הקצר בלבד וזאת לאור הדו"חות המעורבים שהציג הענף עד עתה. לסיכום: נראה כי כל עוד הריביות אפסיות ולמשקיעים אין למעשה אלטרנטיבות השקעה ראויות, ובהיעדר הפתעות רעות, השווקים צפויים להמשיך ולהיסחר ברמות הגבוהות, לפחות בטווח הקרוב".

נתונים אופטימיים באשר להתאוששות הכלכלית בארה"ב התפרסמו היום. סנטימנט הצרכנים טיפס בחודש יולי לשיא של 6 שנים, כך לפי מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שהתפרסם היום. מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן עלה בחודש יולי ל-85.1 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 84 נקודות בלבד, ולאחר קריאה ראשונית של 83.9 נקודות. בחודש יוני רשם המדד קריאה של 84.1 נקודות.

טבע מאבדת את הקופקסון?

ענקית הקמעונאות באינטרנט אמזון דיווחה אמש לאחר המסחר על הפסד מפתיע ברבעון השני. הרווח התפעולי הצטמק ב-26% לכ-79 מיליון דולר וההפסד הנקי עמד על 7 מיליון דולר, 2 סנט למניה.

מניית פייסבוק זינקה אתמול בקרוב ל-30% לאחר שהחברה דיווחה על רווח של 333 מיליון דולר או 13 סנט למניה ברבעון השני, בהשוואה להפסד של 157 מיליון דולר או 8 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם עמד על 19 סנט למניה. בשורה העליונה החברה דיווחה על עלייה בהכנסות ל-1.81 מיליארד דולר, לעומת 1.12 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 14 סנט למניה והכנסות של 1.62 מיליארד דולר.

מניית זינגה רשמה ירידה חדה לאחר שהחברה פרסמה דוחות ותחזית מאכזבת.

בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב קבע כי הפטנט של טבע על תרופת הקופקסון יפוג במאי 2014.