בורסות אירופה סגרו בנטייה לעליות; מניית ELAN זינקה

פריגו תרכוש את חברת הביוטק ELAN תמורת 8.6 מיליארד דולר ■ התחזקות הין היפני מול הדולר הקשתה על מניות היצוא הגדולות ביפן

המסחר במרבית בורסות אירופה נסגר היום (ב') בנטייה לעליות. זאת חרף הסנטימנט השלילי בבורסות אסיה ועל רקע שבוע עמוס בנתונים כלכליים מהותיים בארה"ב ואירופה.

מדד ה-Stoxx Europe 600 טיפס לאחר שהשיל מערכו 0.3% בשבוע החולף, בעקבות דוחות פושרים שפרסמו מספר חברות באירופה. עם זאת, עד כה המדד טיפס בכ-5.2% בחודש יולי, בעקבות ההצהרות של ראשי הבנקים המרכזיים בדבר המשך התוכניות להקלה כמותית.

השבוע הקרוב יהיה עמוס בנתונים ואירועים כלכליים מהותיים. המשקיעים שוב ישאו את עיניהם לעבר ועדת השוק הפתוח של ה'פד', אשר תפרסם את הצהרת הריבית והתחזיות הכלכליות ביום רביעי, בתום פגישה בת יומיים. יום לאחר מכן, גם הבנק המרכזי האירופי יפרסם את החלטת הריבית לאוגוסט. בנוסף, השבוע יתפרסמו נתוני התעסוקה בארה"ב וכן אומדן הצמיחה לרבעון השני. מעבר לכך, עונת הדוחות בארה"ב ואירופה נמצאת בעיצומה ומשפיעה על כיוון המסחר.

מניית חברת הביוטק ELAN נסחרה בעליות של כ-10% לאחר שענקית התרופות פריגו הודיעה כי בכוונתה לרכוש את החברה בעסקת ענק בהיקף של 8.6 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

גם מניית דנונה זינקה בשיעור חד לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה לרבעון השני ודיווחה על עלייה של 6.7% במכירות.

הין העיב על הניקיי

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ב') בירידות שערים בצל התחזקות הין היפני מול הדולר והמשך החששות הכלכליים בסין. מדד הניקיי היפני ירד מתחת לרף ה-14 אלף נקודות לראשונה מאז ה-4 ביולי, לקראת יום רביעי ברציפות של ירידות.

אחד האירועים המרכזיים שיעמדו במוקד השבוע הקרוב יהיה הצהרת הריבית של ה'פד'. ביום רביעי ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי תמסור הצהרה, בתום פגישה בת יומיים, לגבי המדיניות המוניטרית והתחזיות הכלכליות לעתיד. המשקיעים שוב יעסקו בשאלת השאלות - ה'פד' ימשיך בתוכניות להקלה כמותית גם בעתיד הקרוב או שמא יתחיל לאותת על הפסקה או האטה בקצב רכישות האג"ח?

בנוסף, ביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה לחודש יולי. לפי התחזיות המוקדמות בשוק, המשק האמריקאי ייצר כ-180 אלף משרות בחודש החולף, נמוך מ-195 אלף המשרות שנוצרו ביוני. שיעור האבטלה צפוי לרדת לרמה של 7.5% לעומת 7.6%.

ביפן ממתינים לשבוע עמוס בדוחות. בין היתר, עתידות Toyota , Honda , Sony , ו-Softbank לסכם את הרבעון.

בינתיים, התחזקות הין היפני מול הדולר מקשה על מניות היצוא הגדולות ביפן. נציין את Toshiba ואת JFE Holdings . מניית Nomura רשמה ירידות למרות שפירמת הברוקרים דיווחה על זינוק ברווחים הרבעוניים. עדיין, מניית נומורה טיפסה מעל 50% מתחילת 2013.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]