נתוני מאקרו דחפו את בורסות אירופה לנעילה חיובית

תחזית שלילית מאוד של תאגיד האשלג הרוסי אורלקלי לפיה מחירי האשלג יצנחו אל מתחת ל-300 דולר לטון - מחירי מניות הדשנים צנחו ■ המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') בעליות שערים בהובלת איטליה, ועל רקע דוחות כספיים טובים של חברות מובילות כמו UBS ואלקטל לוסנט. מדובר ביום השני ברציפות של עליות באירופה. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית במסחר היום.

בזירת המאקרו התפרסם היום מדד אמון הצרכנים בגרמניה, שרשם קריאה של 7 נקודות בחודש יולי, מעל צפי האנליסטים שעמד על 6.9 נקודות. מדד המחירים לצרכן בגרמניה עלה בחודש יולי ב-0.5%, לעומת צפי לעלייה של 0.3%.

UBS דיווח כי הבנק עבר לרווח רבעוני ברבעון השני של 2013 - המניה מזנקת בכ-1.5%. אלקטל לוסנט מזנקת בשיעור חד יותר על רקע מגעים להשקעה אסטרטגית בחברה.

מנגד, מניית בנק ברקליס צנחה ביותר מ-3% על רקע הנפקה של 5.8 מיליארד מניות חדשות של הבנק במטרה להגדיל את הנזילות.

מניית הדשנים K+S קרסה ביותר מ-17% על רקע תחזית שלילית מאוד של תאגיד האשלג הרוסי אורלקלי לפיה מחירי האשלג יצנחו אל מתחת ל-300 דולר לטון.

עליות באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') בעליות שערים על רקע היחלשות הין היפני אשר מעלה את מניות חברות היצוא ביפן. היחלשות הין מסיטה את תשומת הלב מירידה חדה מהצפוי בתפוקת המפעלים של יפן בחודש יוני.

מדד MSCI אסיה עלה היום והשלים עלייה של כ-2.2% החודש. "השוק במגמת עלייה ורווחי החברות בסדר גמור. היחלשות הין תמשיך לחזק את היצוא מיפן אך מצד שני חששות מההאטה בסין ומהפחתת רכישות האג"ח בארה"ב ימשיכו להעיק על השוק", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-RBC.

ביפן פורסם היום נתון תפוקת המפעלים בחודש יוני, אשר העיד על ירידה של 3.3% - הירידה החדה ביותר מאז מארס 2011. אנליסטים ציפו לירידה מתונה בהרבה, של 1.5%, כך שהנתון היה מאכזב למדי. עם זאת, כאמור, היחלשות של כ-0.3% בין היפני מול הדולר משחקת תפקיד חשוב הום במסחר.

מדד MSCI אסיה השלים תיקון של 7.8% מאז השיא האחרון ב-20 במאי על רקע החששות מסין והצפי להפחתת רכישות האג"ח בארה"ב. המדד נסחר לפי מכפיל רווח של 12.9 לעומת מכפיל 15.3 במדד S&P 500 בארה"ב ומכפיל 13.5 במדד Stoxx 600 האירופי.

מניית טויוטה היא אחת המרוויחות היום מהיחלשות הין ועולה בבורסת טוקיו. מניית Daiwa Securities Group עולה לאחר שדיווחה על תוצאות כספיות טובות מתחזיות האנליסטים. מניית Jiangxi Copper, יצרנית המתכות הגדולה בסין, יורדת על רקע ירידה בחוזים העתידיים על הנחושת.