נעילה מעורבת באירופה לאחר פרסום מאקרו בגרמניה

המשקיעים שוב נושאים את עיניהם לעבר יו"ר ה'פד' בן ברננקי ומחכים למוצא פיו בכל הנוגע לגבי עתיד התוכניות להרחבה כמותית

המסחר בבורסות אירופה (ד') ננעל במגמה מעורבת, על רקע פרסום דוחות כספיים של חברות מובילות ונתוני מאקרו. בארה"ב מתנהל המסחר בעליות שערים.

בגרמניה דווח היום ששיעור האבטלה נותר ברמה של 6.8% ביולי, בשעה שמספר המובטלים ירד בכ-7,000 איש לרמה של 2.93 מיליון איש.

בנק BNP פאריבה דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון השני הצטמק לכ-1.76 מיליארד אירו לעומת 1.85 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו בממוצע לרווח של כ-1.62 מיליארד אירו.

בארה"ב התפרסם היום אומדן הצמיחה הראשוני ברבעון השני, שהיכה את התחזיות ועמד על 1.7%, הרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על קצב צמיחה שנתי של 1.1%. זאת לעומת האומדן הקודם שעמד על צמיחה בשיעור של 1.8%.

עם זאת, "הדובדבן שבקצפת" נתוני המאקרו היום, יהיה הצהרת הריבית והמדיניות המוניטרית של ועדת השוק הפתוח. הוועדה תפרסם את החלטתה ב-21:00 (שעוננו) ועיני המשקיעים שוב יהיו נשואות לעבר יו"ר ה'פד' בן ברננקי בכל הנוגע לעתיד התוכניות להרחבה כמותית.

בבורסות אסיה נסגר היום המסחר במגמה מעורבת, כשבורסת טוקיו נסחרה בירידה ואילו שנחאי עלתה. זאת לאחר סגירה יציבה עם נטייה לעליות בוול סטריט,

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול כאמור (ג') ביציבות כאשר מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.5% וננעל בשיא חדש של 12 שנה. זאת לאחר נעילה חיובית בבורסות אירופה ובדריכות לקראת הצהרת הריבית של הפד.

מניית סופטבנק רשמה עלייה חדה בטוקיו לאחר שהחברה דיווחה על זינוק ברווח הנקי ברבעון האחרון.

מניית טויוטה מוטור רשמה ירידה קלה לקראת פרסום דוחותיה ביום שישי ועל רקע פרסומים כי החברה מתכננת לייצר יותר מ-10 מיליון כלי רכב השנה.