בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 2% על רקע נתוני המאקרו

הריבית בבריטניה ובגוש האירו נותרה ללא שינוי ■ מדד מנהלי הרכש בסין ובגוש האירו חיובי - שיאים של חודשים במדד במדיניות גוש האירו

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, לאחר פרסום מדד ה-PMI, החלטת הריבית בארה"ב והצהרת המדיניות של ה-ECB.

סימנים נוספים ליציאה מהמשבר באירופה. היום התפרסם מדד מנהלי הרכש של גוש האירו אשר עכבר לראשונה מזה שנתיים את רף ה-50 נקודות, רף ההתרחבות. באירלנד נרשם מדד של 51 נקודות (שיא של 5 חודשים), בהולנד 50.8 נקודות (שיא של שנתיים), בגרמנהי 50.7 נקודות (שיא של 18 חודשים), באיטליה 50.4 נקודות (שיא של 26 חודשים) ובצרפת 49.7 נקודות (שיא של 17 חודשים).

הבנק המרכזי האירופאי (ECB) הותיר היום את הריבית על כנה, בשיעור של 0.5%, ונגיד הבנק, מריו דרגי, לא שפך אור חדש באשר למצב הכלכלי או לתחזית העתידית בנוגע לכלכלת גוש האירו.

בנאום שנשא לאחר הצהרת הריבית אמר דרגי כי הדברים מתנהלים בהתאם לצפי וכי ניתן לראות את ההתאוששות הכלכלית נמשכת. הוא חזר על עמדתו כי שיעורי הריבית ימשיכו להיות "ברמות הנוכחיות או מתחת להן" לתקופה ארוכה. דרגי הוסיף כי תנאי שוק העבודה עדיין חלשים, בעוד הצמיחה הכלכלית באירופה אמורה "להרוויח" מההתאוששות הגלובלית. עם זאת, הוא ציין כי הסיכונים לכלכלה עדיין קיימים.

גם הבנק המרכזי של אנגליה הותיר היום את הריבית על כנה, כמו גם את תוכנית ההקלה הכמותית שלו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, מציין היום כי "מדד מנהלי הרכש הרשמי שפורסם אמש בסין הפתיע לטובה ותרם להתאוששות קלה בשוקי המניות ולדולר האוסטרלי. היום צפויה להתפרסם ההחלטה באשר לשער הריבית בבריטניה ובבנק המרכזי באירופה. לאור ההתאוששות המסתמנת בפעילות הכלכלית לא צפוי שינוי בשלב הנוכחי של שערי הריבית. בארה"ב צפויים להתפרסם נתוני הביקוש לעבודה והתחלות הבנייה. נתונים אלה צפויים להצביע על המשך המגמה החיובית והתאוששות בפעילות הכלכלית".

מניית Sanofi צונחת בכ-5% לאחר שיצרנית התרופות הגדולה בצרפת חתכה את תחזית הרווח שלה.

באסיה נסגר המסחר תוך עליות במדדים המובילים.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה מעורבת, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אירופה, כאשר שטף נתונים ואירועים כלכליים מהותיים השפיעו על כיוון המסחר. סקר ה-ADP ואומדן הצמיחה לרבעון השני היכו את התחזיות, והצהרת המדיניות של ה'פד' לא הוסיפה מידע חדש בנוגע לתוכנית רכישות האג"ח.

הפדרל ריזרב הותיר אתמול (ד') את הריבית על כנה, בשיעור אפסי, ולא פרסם הצהרות דרמטיות באשר למדיניות המוניטרית המרחיבה שהוא מנהיג מאז חודש ספטמבר 2012. תוכנית ההקלה הכמותית השלישית, במסגרתה רוכש ה'פד' מדי חודש אג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר, צפויה להמשך, כך לפי הודעת ה'פד', עד אשר יהיה ברור כי ההתאוששות הכלכלית חזקה מספיק. עוד נמסר בהודעה כי הסיכונים לכלכלה האמריקנית, בכללה שוק העבודה, נחלשו משמעותית, וכי הבנק מוכן להגביר או לצמצם את הרכישות בהתאם להתפתחויות הכלכליות. כמו כן, האינפלציה הנמוכה סומנה כאחד הסיכונים לכלכלה האמריקנית.

בסין דווח היום כי מדד מנהלי הרכש עמד ברמה של 50.3 נקודות ביולי לעומת צפי כלכלנים לרמה של 49.8 נקודות ולעומת 50.1 נקודות ביוני.

מניית פנאסוניק רשמה עלייה חדה בטוקיו לאחר שהחברה היכתה את התחזיות בדוחותיה לרבעון האחרון.