בורסות אירופה סגרו את השבוע בעליות שערים

בנק ההשקעות UBS העלה את המלצתו לשוקי המניות באירופה - מלבד השוק הבריטי - מ"משקל חסר" ל"נייטרלי"

מדדי המניות המובילים באירופה עלו היום (ו') זה היום החמישי ברציפות על רקע דוחות כספיים טובים של חברות הביטוח הגדולות וכן לאור תקוות שהפד ימשיך ברכישות האג"ח נוכח נתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב. 162 אלף משרות חדשות בלבד נוצרו בארה"ב ביולי, בעוד אנליסטים ציפו ל-180 אלף משרות. (לסיפור המלא)

מדד Stoxx Europe 600 הוסיף 0.3% וסגר את השבוע בעלייה של 1.8%. המדד זינק ב-10% מהשפל האחרון ב-24 ביוני על רקע המדיניות המוניטרית המרחיבה של הבנקים המרכזיים המובילים בעולם. באירופה הותירו אתמול נגידי הבנק המרכזי האירופי והאנגלי את הריבית על כנה בשיעור של 0.5%.

בנק ההשקעות UBS העלה את המלצתו לשוקי המניות באירופה - מלבד השוק הבריטי - מ"משקל חסר" ל"נייטרלי". האנליסטים ציינו לטובה את השיפור בנתוני המאקרו יחד עם זמינות האשראי וירידה בהיקפי תוכניות הצנע בחלק מהמדינות באירופה.

מניית Allianz עלתה לאחר שחברת הביטוח דיווחה על זינוק של 27% ברווח הנקי ל-1.59 מיליארד אירו ברבעון השני. אנליסטים ציפו לרווח של 1.33 מיליארד אירו, כך שהדוח הפתיע לטובה.

עדיין בענף הביטוח, מניית AXA טיפסה לשיא שלא נראה מאז אפריל 2010 לאחר שהחברה דיווחה על רווח רבעוני של 2.58 מיליארד אירו - מעל התחזיות המוקדמות שעמדו על 2.38 מיליארד אירו.

יום חיובי באסיה

עליות נרשמו היום בבורסות אסיה, לאחר שאמש עלה מדד ה-S&P 500 בניו-יורק לשיא הסטורי חדש.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 ננעל בשיא חדש, מעל 1,700 נקודות. זאת, על רקע נתוני PMI חיוביים מרחבי העולם, נתוני האבטלה הטובים שפורסמו בארה"ב, ולקראת נתוני התעסוקה החודשיים שיתפרסמו היום.

בסין דווח אתמול כי מדד מנהלי הרכש עלה ביולי לרמה של 50.3 נקודות לעומת צפי הכלכלנים לרמה של 49.8 נקודות ולעומת 50.1 נקודות ביוני.

בתחום המאקרו בארה"ב התפרסמו אתמול סימנים נוספים לשיפור בשוק העבודה בארה"ב. מספר האנשים אשר הגישו לראשונה בקשה לדמי אבטלה בשבוע שנגמר ב-27 ביולי ירד ב-19 אלף ל-326 אלף (בשיעור עונתי). מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2008. הצפי היה לנתון של 345 אלף בקשות. עם זאת, הנתונים בחודש יולי תנודתיים בשל שינויים בשוק כלי הרכב והחינוך. הממוצע לחודש שעבר, מדד אמין יותר ותנודתי פחות, נפל ב-4,500 בקשות ל-341,250 בקשות, הנתון הנמוך ביותר מזה 10 שבועות.

בנוסף פורסם מדד מנהלי הרכש של ISM, אשר הציג ביולי את הקריאה הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל 2011 - 55.4 נקודות, לעומת הצפי ל-51.9 נקודות בלבד.

"השוורים חזרו לשלוט בזירה. החששות מפני האטה ואולי כניסה למיתון עולמי נרגעים והצהרות הבנקים המרכזיים כי ימשיכו בהזרמות הכספים מעודדות את המשקיעים", אמר לבלומברג Matthew Sherwood, מנהל השקעות בסידני.

מניות של יצרניות כלי הרכב רשמו עליות. נציין את טויוטה מוטור, הונדה מוטור הנסחרות בטוקיו, ויונדאי הנסחרת בסיאול.