וול סטריט ננעלה בעליות חרף נתוני התעסוקה המאכזבים

נתוני התעסוקה אכזבו עם יצירה של 162 אלף משרות חדשות בלבד ביולי ■ נקודת האור: בשוק מעריכים שהפד ימשיך לרכוש אג"ח

מדדי המניות בוול סטריט ננעלו היום (ו') בעליות קלות. המסחר נפתח אמנם בירידות לאחר פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים לחודש יולי, אך בסופו של יום הצליחו המדדים לסגור בעליות על רקע התקווה כי נתוני התעסוקה המאכזבים יגרמו לפדרל ריזרב להמשיך ברכישות האג"ח. בסיכום שבועי כיכב השבוע הנאסד"ק עם עלייה של 2.1%, בעוד S&P 500 עלה ב-1.1% והדאו ג'ונס ב-0.6%.

רק 162 אלף משרות חדשות נוצרו ביולי, בעוד אנליסטים ציפו ל-180 אלף משרות. מדובר בשפל של 4 חודשים בקצב יצירת המשרות. שיעור האבטלה אמנם ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2008 (שיעור של 7.4%), אך זאת בית היתר בשל יציאה של אמריקאים רבים משוק העבודה. (לסיפור המלא)

"הנתון שפורסם הוא לא בבחינת רעידת אדמה", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות בוולס פרגו. "אפשר להתווכח אם זה טוב או רע, אבל מה שבטוח הוא יגרום לפד למשיך לרכוש אג"ח, שזה טוב".

מי שמהמר כי הפד ימשיך ברכישות האג"ח וידחה את הפחתת הרכישות קיבל היום חיזוק מג'יימס בולארד, יו"ר שלוחת הפד בסנט לואיס. בולארד אמר שהפד חייב להמתין עם הפחתת הרכישות עד שיתקבלו נתונים נוספים שיעידו כי קצב הצמיחה של כלכלת ארה"ב גדל ושיעור האבטלה יורד.

"ועדת השוק הפתוח צריכה לראות עוד נתונים מאקרו-כלכליים במחצית השנייה של השנה לפני שתקבל החלטה בנושא", אמר בולארד בנאום שנשא הערב בבוסטון. הוא ציין כי התחזית היא אמנם לשיפור במצב הכלכלי, אולם "יש להמתין ולראות שהתחזית מתממשת".

אמש ננעלו המדדים המובילים בוול סטריט בשיא חדש ומדד S&P 500 סגר מעל 1,700 נקודות על רקע נתוני מאקרו טובים שפורסמו השבוע. גורמים רשמיים בפד תוהים מתי להתחיל לצמצם את רכישות האג"ח (המתבצעות בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש) וההערכה היא כי בסוף השנה יחל הפד לסגת מההתערבות בשווקים. עם זאת, כל נתון מאכזב - בייחוד בשוק העבודה - עשוי לדחות את קץ הרכישות.

השיא בו שוהה מדד S&P 500 הביא את תמחור המניות מעלה כמובן. המדד נסחר לפי מכפיל רווח של 15.5 על הרווחים החזויים השנה, לעומת מכפיל של 13.9 בממוצע ב-5 השנים האחרונות.

טבע ממשיכה לרדת

מניית חברת הביטוח AIG נסחרה היום על רקע ההכרזה על חלוקת דיבידנד של 10 סנט למניה. החברה, שנקלעה לקשיים ב-2008, הולאמה ע"י הממשל והחזירה את חובותיה לממשלה בשנה שעברה, הציגה אתמול עלייה של 17% ברווח הנקי ל-2.73 מיליארד דולר ברבעון השני.

מניות הכרייה נסחרו על רקע ירידות חדות במחירי הזהב והכסף. נציין את ניומונט , באריק גולד וסילבר וויטון (סימול: SLW).

מניית לינקדאין בלטה לאחר שהחברה היכתה את התחזיות בדוחות הרבעון השני שפרסמה.

מחיקה של כמעט 1.5 מיליארד דולר פגעה בתוצאות הכספיות של טבע ברבעון השני של השנה ולמעשה החברה הציגה אתמול הפסד של 452 מיליון דולר (53 סנט למניה, על בסיס GAAP). זאת, לעומת רווח של 863 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המניה המשיכה לרדת גם הערב בוול סטריט.