דוח מינהל הכנסות המדינה מגלה שגם ב-2012 "תידלקו" הנהגים את קופת האוצר ביותר מ-30 מיליארד שקל.
את עיקר ה"תרומה" סיפק המיסוי על דלק שהסתכם ב-17.5 מיליארד שקל. מדובר בעלייה ריאלית של 2.1% בהכנסות, שבאה בעקבות עלייה נוספת של 5.1% בהכנסות ממס דלק בין 2011 ל-2010. משקל המס על ליטר בנזין, שמורכב מבלו ומע"מ, עמד בשנה שעברה על כ-53% מהמחיר הממוצע לצרכן.
גם מס הקנייה על כלי רכב חדשים תרם ב-2012 תרומה נאה של 7.766 מיליארד שקל לקופת האוצר, אם כי מדובר בירידה ריאלית של כ-12% לעומת שנת 2011, שנובעת מהסטה של הרכישות לכיוון כלי רכב קטנים ו"ירוקים" יותר, שנהנים מהטבת המס הירוק.
הסכום הזה אינו כולל את המע"מ המוטל על רכישת כלי רכב חדשים. מרכיב המע"מ על המיסוי מוערך בעוד כ-4.42 מיליארד שקל ב-2012. גם המכס על כלי רכב, שמוטל על דגמים שמיובאים מהמזרח הרחוק וממדינות ללא הסכמי סחר הסתכם בכ-400 מיליון שקל ותופס כ-16% מכלל הכנסות המדינה ממכס באותה שנה. במכס נרשמה ירידה בשנה שעברה, ככל הנראה בשל הסטה גוברת והולכת של ייצור רכב של מותגים אסיאתים ממזרח אסיה לאירופה. הסכומים הללו אינם כוללים את שווי השימוש על רכב צמוד, שכלול בתוך ההכנסות ממס הכנסה ומוסיף עוד קרוב ל-5 מיליארד שקל בשנה.
האוצר טרם פרסם את הערכותיו לגבי היקף ההכנסות ממס קניה לאחר עדכון "המס הירוק" בתחילת אוגוסט אולם יעד הגיוס המקורי עמד על כ-400 מיליון שקל בשנה. יצוין כי למרות העליה החדה במחירי הדלק בשנה שעברה, היקף צריכת הדלק לתחבורה לא פחת כמעט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.