נעילה חיובית בבורסות אירופה; נתוני סחר טובים בסין

הבנק המרכזי ביפן: "הכלכלה מתחילה להתאושש באופן מתון" ■ הייצוא הסיני זינק בחודש החולף ב-5.1% לעומת ירידה של 3.1% ביוני; הייבוא, אשר ירד ב-0.7% ביוני, זינק ב-10.9%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע נתונים חיוביים מסין, ולאחר שהמשקיעים השאירו מאחוריהם את האכזבה מהצהרת המדיניות של הבנק המרכזי האנגלי.

מארק קרני, היו"ר החדש של הבנק המרכזי הבריטי, נאם אתמול במסגרת דוח האינפלציה והתחזיות הכלכליות. קרני קשר לראשונה את המדיניות המוניטרית המרחיבה לשיעור האבטלה ובדומה ליו"ר ה'פד' בן ברננקי, קרני הצהיר כי אם שיעור האבטלה יעלה מעל 7%, אז אין בכוונתו לנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת. הבנק המרכזי האנגלי שידרג את תחזית הצמיחה של בריטניה ל-1.5% ב-2013 ו-3.7% ב-2014.

בארה"ב, מתרכזים המשקיעים במדיניות הפדרל ריזרב. על פי ההערכות, גם בקרב בכירי ה'פד' וגם בקרב אנליסטים, תוכנית הרכישות תסתיים בספטמבר הקרוב.

מגמה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת נרשמת היום בבורסות אסיה ברקע נתוני מאקרו חיוביים בסין והצהרת הבנק המרכזי ביפן. מדד הניקיי סיים בירידה של 1.6%.

"השווקים עברו לאווירה של 'מכור בשמועה, קנה בעובדה' בצל סיום עונת הדוחות בארה"ב והמשך החששות מפני הפסקת רכישות האג"ח של ה'פד'", ציין מת'יו שרווד מ-Perpetual.

הבנק המרכזי ביפן לא שינה היום, כצפוי, את שיעור הריבית במדינה, ושמר על הקו מהחודש שעבר, לפיו "הכלכלה מתחילה להתאושש באופן מתון". עוד ציין הבנק המרכזי כי מדדי המחירים לצרכן "מרימים ראש".

בסין פורסמו נתוני סחר לחודש יולי טובים בהרבה מהמצופה בשוק, התאוששות חדה לעומת יוני. על פי הנתונים, הייצוא הסיני זינק בחודש החולף ב-5.1% לעומת ירידה של 3.1% ביוני. הייבוא, אשר ירד ב-0.7% ביוני, זינק ב-10.9% ביולי. לשלם השוואה, אנליסטים ציפו לעלייה של עד 3% בייצוא ועד 2.1% בייבוא. בשורה התחתונה, העודף המסחרי הצטמצם ל-17.8 מיליארד דולר לעומת 27.13 מיליארד דולר ביוני.

"כל זה מאשר את תחזיתנו כי הכלכלה הסינית הגיעה לתחתית ותאיץ במחצית השניה. אנחנו רוצים לומר שנגמרו הדאגות בנוגע לסין לשנה הזו", אומר דריוס קובלצ'יק, אנליסט בכיר בקרדיט אגריקול.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]