מחקר חדש חושף קשר בין ציוצים בטוויטר לבין צפייה בטלוויזיה. המחקר נערך על-ידי חברת SocialGuide - שותפות בין נילסן למקינזי, והוא מראה כי העלייה ברייטינג של תוכנית גררה אחריה גם עלייה במספר הציוצים. מצד שני, גם עלייה במספר הציוצים לגבי תוכנית מסוימת הצליחה למשוך למעלה את נתוני הרייטינג.
כדי להבין יותר את הקשר הזה, ביצעה נילסן מחקר מעמיק יותר. במסגרת המחקר נבדקה כל תוכנית ברצועות של 5 דקות, ומצד שני נבדק מספר הציוצים ברצועות האלה. מתוצאות הבדיקה עלתה התאמה גבוהה בין שני הפרמטרים.
ההתאמה הזו הגיונית למדי. ברגע שגולשים רואים ציוצים מעניינים לגבי תוכנית מסוימת, עולה הסיכוי שהם יעבירו ערוץ ויחפשו לראות על מה אנשים מדברים.
מצד שני, נרשמו בעבר אירועים טלוויזיוניים שמשכו אמנם תשומת-לב רבה במדיה החברתית, אך תוצאות הרייטינג לא היו תואמות. בהקשר זה ניתן לציין את הריאיון של אופרה וינפרי עם לאנס ארמסטרונג וטקס של MTV.
זווית חשובה שלא נבדקה במחקר היא ההשפעה של טוויטר, אם יש כזאת, על תוכניות שמיועדות מראש לקהל יעד מבוגר יותר.
עבור טוויטר, תוצאות המחקר הן חדשות טובות, במיוחד על רקע השקת מוצר פרסומי בפלטפורמה שמיועד למפרסמים בטלוויזיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.