נעילה חיובית בבורסות אירופה על רקע החדשות הבוקר מסין

מדד המחירים לצרכן בסין לחודש יולי עלה ב-2.7% ■ מניית Nikon צנחה בצל תוצאות רבעון חלשות; מניית KPN זינקה ברקע הצעת רכש עתידית

המדדים באירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים, על רקע נתוני מאקרו טובים מהצפוי בסין.

מניית KPN ההולנדית זינקה לאחר שענקית התקשורת המקסיקנית America Movil הודיעה כי היא מתכננת הצעת רכש לחברה. America Movil, שבבעלותו של האיש השני בעושרו בעולם קרלוס סלים, כבר מחזיקה בכ-29.77% ממניות KPN וכעת מבקשת לרכוש את החזקות הציבור בה בפרמיה של כ-35% על ממוצע המחיר ב-30 ימי המסחר האחרונים.

נטייה לעליות שערים חתמה הבוקר את שבוע המסחר בבורסות אסיה. בסין פורסם כי מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה ב-2.7%, שיעור זהה לזה שנרשם ביוני, אך מעט חלק מהתחזיות המוקדמות. מדד המחירים לצרכן ירד ב-2.3% לאחר ירידה של 2.7% ביוני.

"נראה כי הניסיונות של הממשל הסיני להוציא אוויר מבועת דיור פוטנציאלית אפקטיביים. הצמיחה במחירי הדיור מתקררת, ויוצרת הפחתה בביקושים לריהוט, מוצרי אלקטרוניקה ועוד מוצרים לבית", ציינו הבוקר ב-Moody's.

ועוד בסין: התפוקה התעשייתיית רשמה ביולי עלייה של 9.7%, טוב מהתחזיות לעלייה של 9%. זו העלייה החדה ביותר מאז פברואר השנה, לאחר עלייה של 8.9% בחודש יוני. מנגד, המכירות הקמעונאיות במדינת הענק עלו "רק" ב-13.2% בשיעור שנתי לאחר עלייה של 13.3% בחודש יוני.

מניית יצרנית המצלמות היפנית Nikon צנחה לאחר שדיווחה על תוצאות חלשות לרבעון הפיסקלי הראשון של השנה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]