3 מניות דיבידנד שאתם צריכים לזרוק ממש עכשיו

מניות הדיבידנד הישנוניות, עם תחזיות צמיחה נמוכות, עשויות להיפגע קשות במתווה של העלאת ריבית אל מול האלטרנטיבה של אג"ח ממשלתיות

עיני משקיעי העולם כולו נשואות לפדרל ריזרב, העשוי על פי הערכות לסגת בחודשים הקרובים מתוכנית התמריצים שלו, במסגרתה הוא רוכש מדי חודש אג"ח בעשרות מיליארדי דולרים.

זו בדיוק השעה למשקיעים וסוחרים להביט על תיק המניות שלהם, ולנסות להימנע ממניות שעשויות להזדעזע בחודשים הקרובים. אלה הן מניות הדיבידנד הישנוניות, עם תחזיות צמיחה נמוכות, אשר עלו בשנים האחרונות יחד עם כל השוק.

אל מול אפשרות לעליית ריבית, יהיה קשה לרבים להצדיק החזקה במניות דיבידנד על פני אג"ח ממשלתיות.

ואלה המניות:

וול-מארט : הקמעונאית הגדולה בעולם. אין לאיש ספק באשר ליציבותה אולם יציבות אינה פירושה צמיחה, וצמיחה זה בדיוק מה שיחפשו משקיעים בעוד כמה חודשים. נזכיר כי בדוחותיה האחרונים, דיווחה וול-מארט על ירידה במכירות החנויות הזהות - ירידה ראשונה מזה כשנתיים. לאחר עלייה של 14% מתחילת השנה, ולפני הדוחות בשבוע שעבר עם מחיר מניה שמתקרב ל-80 דולר, זה כנראה הזמן להיפרד.

קוקה קולה : קל מאוד לנסות לסווג את מניית קוקה קולה, אחד המותגים החזקים בעולם, כמניה עם סיכון נמוך, אבל האמת היא שהמניה מפגרת השנה אחרי מדד ה-S&P 500 והמכירות בצפון אמריקה ירדו לראשונה מזה 13 רבעונים, וזה עוד מבלי להזכיר את טרנד הבריאות, ששולל משקאות ממותקים.

קאטרפילר : ענקית הציוד הכבד מכניסה אומנם מעל 65 מיליארד דולר בשנה, אבל היא רחוקה מלהיות הימור בטוח. מניות החברה ירדו ב-8% בשנה האחרונה, והמשך הדשדוש בשוקי הסחורות ביחד עם צמיחה מתונה בסין עשויים להמשיך ולהחליש את הביקושים לכלים הנדסיים כבדים.