לפני שבע שנים רכשה החברה הישראלית און טראק חלק מנכסיה של חברה ישראלית אחרת, סופרקום, בתחום ה-EID (תעודות זיהוי ודרכונים חכמים) תמורת 20-25 מיליון דולר. שבע שנים חלפו, ובהן חלו שינויים רבים בשתי החברות. היום מתבצעת עסקה הפוכה: סופרקום רוכשת מאון טראק את חטיבת ה-Smart ID שלה, שלמעשה מבוססת בחלקה על אותם נכסים שנרכשו ב-2006.
היקף העסקה דומה, בהנחה שהחטיבה הנרכשת תעמוד באבני דרך. סופרקום תשלם 10 מיליון דולר, ועוד 12.5 מיליון דולר לביצועים העתידיים בחטיבה. בסופרקום מאמינים שיש סינרגיה משמעותית בין הפעילויות. הרכישה תכלול את כל הטכנולוגיות והחוזים הקיימים בחטיבה. כמה עשרות עובדי החטיבה צפויים להצטרף לסופרקום עם השלמת העסקה.
ההכנסות השנתיות של החטיבה הנרכשת הן כ-20 מיליון דולר, בעוד שהכנסות סופרקום ב-2012 היו כ-9 מיליון דולר. "הרכישה תשלש את בסיס ההכנסות שלנו, תגדיל משמעותית את הרווחיות שלנו ותחזק את מעמדנו בשוק ה-EID", אמר מנכ"ל סופרקום, אריה טרבלסי.
סופרקום פעילה בשני תחומים, EID ו-RFID - הראשונה כאמור מיועדת להפקת תעודות זיהוי אלקטרוניות, והשנייה היא טכנולוגיה תחליפית לברקוד. סופרקום (סימול: SPCBF)נסחרת מעבר לדלפק בארה"ב בשווי 28 מיליון דולר, ומתכננת לבצע איחוד הון כדי לעמוד בתנאי המסחר בנאסד"ק ולחזור להיסחר שם. לאחר זינוק של מאות אחוזים במניה בתקופה האחרונה, החברה מתכננת גיוס הון של 20 מיליון דולר, בין היתר על מנת לממן רכישות.
בעלת המניות הגדולה (44%) בסופרקום היא חברה פרטית בשם סיגמא ווייב, שמתעניינת גם ברכישת אלווריון שנמצאת בכינוס נכסים. אחת האפשרויות שנשקלו הייתה רכישת אלווריון באמצעות סופרקום. סיגמא ווייב נכנסה להשקעה בסופרקום ב-2010, וטרבלסי, בעלי סיגמא ווייב שמנהל כיום את סופרקום, הוביל בחברה תהליך רה-ארגון מוצלח.
במקביל, גם באון טראק חלו שינויים. בסוף 2012 פרש המייסד והמנכ"ל עודד בשן מהחברה, בעקבות מאבק ארוך של בעלי מניות אקטיביסטיים בחברה שהעלו השגות על אופן הניהול. כיום, החברה מנוהלת על-ידי עופר ציפרמן. און טראק החליטה להתמקד בעסקי הליבה שלה בתחום הכרטיסים החכמים, ובאחרונה הודיעה על מכירת פעילות שלה בצרפת. און טראק נסחרת בשווי 63 מיליון דולר בנאסד"ק.
"עסקה זו משקפת את המשך ביצועה של התכנית האסטרטגית החדשה שלנו לחזור ולהתמקד בעסקי הליבה של און טראק במתן פתרונות לשוק התשלומים ללא מגע ופתרונות NFC", אמר עופר ציפרמן, מנכ"ל און טראק. "על ידי מיקוד עסקי ואופטימיזציה של המבנה התפעולי שלנו, אנחנו יכולים למנף טוב יותר את יכולות הליבה שלנו בתחום הכרטיסים החכמים ללא מגע ו-NFC, אשר אנו מאמינים שיאפשרו צמיחה לטווח ארוך וברווחיות מתמשכת."
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.