קבוצת GroupM, המתמחה בתחום המדיה, עדכנה את התחזיות שלה לגבי ההוצאה לפרסום ברחבי העולם.
על-פי התחזית המעודכנת, ההוצאה הגלובלית לפרסום (75 מדינות) צפויה לצמוח ב-3.4% לרמה של 507 מיליארד דולר ב-2013. מדובר בהנמכה של תחזית קודמת שדיברה על גידול בסך של 4.5%.
התחזית המעודכנת מראה על קיטון מינורי בצמיחה בענף הפרסום, לאחר שבשנה שעברה גדל השוק ב-3.6%.
הנמכת התחזית היא תוצאה של המשך המשבר באירופה, במיוחד באיטליה, ספרד, יוון ואירלנד.
לגבי ארה"ב, התחזית המעודכנת מסמנת צמיחה של 1.8% לרמה של 156 מיליארד דולר. גם כאן מדובר בהנמכה של הציפיות, לאחר שבדצמבר האחרון צפתה החברה כי השוק בארה"ב יצמח ב-2.7%.
הנקודה האופטימית יותר היא התחזיות ל-2014, שכרגע מדברות על גידול של 2.9% בארה"ב ועל קפיצה של 5.1% בעולם.
אחת הסיבות לגידול הצפוי היא אולימפיאדת החורף ב-2014. מנוע צמיחה נוסף הוא השוק הסיני, שמושך אליו 40% מתוך הגידול הגלובלי בשוק הפרסום.
גם הפרסום בדיגיטל ממשיך לצמוח, והוא צפוי להגיע השנה ל-95 מיליארד דולר - גידול של 14% לעומת 2012. הנתח שלו בעוגת הפרסום ממשיך לגדול ומתקרב ל-20%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.