וול סטריט: S&P 500 סגר את השבוע הגרוע ביותר מאז יוני

גוברות הספקולציות לגבי הפחתת רכישות האג"ח ■ תשואת האג"ח ל-10 שנים בשיא שלא נראה מזה כשנתיים - 2.86% ■ חשש מהסלמה במצרים דחף את הנפט ל-107 דולר לחבית ■ אסטרטג: "נראה המשך ירידות בשבועות הקרובים"

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') ביציבות בעוד מדד S&P 500 נאבק על רמת התמיכה הטכנית באזור 1,657 נקודות, שם נמצא ממוצע נע 50 ולפי אתרים פיננסיים בארה"ב זוהי הרמה אותה בוחנים בימים אלה בוול סטריט ביתר שאת. המדד סגר את השבוע הגרוע ביותר מאז חודש יוני בעוד אגרות החוב נפלו והתשואות עלו בשל החששות מהפחתת רכישות האג"ח ע"י הפד. תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה ל-2.86% - שיא שלא נראה מאז יולי 2011.

מניות התחבורה, השבבים והבנייה בלטו בעליות. נתוני התחלות הבנייה שפורסמו היום היו נמוכים במעט מהתחזיות ובמקביל הנפט מטפס לשיא של שבועיים על רקע המהומות במצרים. מחירה של חבית נפט עלה ליותר מ-107 דולר לחבית בשל החשש מפגיעה באספקת הנפט במצרים. גם מדד אמון הצרכנים יצא נמוך מהתחזיות.

"אני מאמין שיהיה תיקון גדול יותר בשווקים, אך הוא עשוי לספק הזדמנויות קנייה", טוען ג'פרי סאוט, אסטרטג השקעות ראשי בחברת Raymond James.

נראה כי גם המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס סבור ש"לא לעולם חוסן" ולכן פתח פוזיציית ענק נגד מדד ה-S&P 500, כך עולה ממסמכי הרגולציה (13F) לרבעון השני שהוא הגיש אתמול. המדד איבד 1.8% ב-4 ימי המסחר האחרונים. הדאו ג'ונס והנאסד"ק השילו כ-2% כל אחד השבוע.

"לא אהיה מופתע אם נראה המשך ירידות בימים ובשבועות הקרובים", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-Janney Montgomery Scott.

מאחר ועונת הדוחות לרבעון השני נמצאת לקראת קו הסיום, המשקיעים מתמקדים כעת יותר בנתונים הכלכליים ומעלים ספקולציות לגבי השפעתם על המדיניות העתידית של ה'פד'. אתמול פורסמו שטף נתוני מאקרו מפתיעים, כגון תביעות האבטלה השבועיות שירדו לשפל של כ-6 שנים וכן מדד המחירים לצרכן.

ב-15:30 פורסמו נתוני התחלות הבנייה, שאמנם עלו ב-5.9% ביולי לרמה של 896 אלף במספר, אך היו נמוכות מתחזיות האנליסטים. ב-16:55 פורסם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. המדד ירד ל-80.1 נקודות באוגוסט מ-85 נק' ביולי, כאשר אנליסטים ציפו למדד בגובה 85 נק' באוגוסט.

יצרניות השבבים במוקד

לאחר שענקית הטכנולוגיה סיסקו פספסה את תחזיות האנליסטים בדוחות שפרסמה שלשום, והודיעה כי בכוונתה לפטר 4,000 עובדים, מניותיהן של יצרניות השבבים המרכזיות החלו לצנוח. נציין בהקשר זה גם את AMD שהודיעה כי ככל הנראה לא תעמוד בתחזיות הרווח המוקדמות.

חברת דל פרסמה אמש לאחר סגירת המסחר את תוצאותיה לרבעון הפיסקלי השני של החברה. בשורה התחתונה החברה דיווחה על ירידה של 72% ברווח ל-204 מיליון דולר או 12 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 732 מיליון דולר או 42 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה עמדו על 14.51 מיליארד דולר, לעומת 14.48 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2012. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 24 סנט למניה על הכנסות של 14.1 מיליארד דולר.

אפל ריכזה עניין לאחר שבימים האחרונים נחשף כי "משקיעי העל" קארל איקן וג'ורג' סורוס הגדילו את החשיפה שלהן למניה בצורה ניכרת. איקן אף צייץ בטוויטר וטען כי מניית החברה תשוב להיסחר ברמות של 700 דולר.

עדיין במגזר הטכנולוגיה, מלאנוקס הודיעה היום כי השלימה את רכישת חברת קוטורה תמורת 82 מ' ד'. קוטורה עוסקת בפיתוח טכנולוגיית קישוריות מתקדמות בעזרת התקני סיליקון.

בסקטור התרופות, טבע המשיכה להיסחר על רקע דבריהם של מנכ"ל החברה ג'רמי לוין וראש מערך המו"פ מייקל היידן בדבר התוכנית לפיתוח תרופות ה-NTE. (לסיפור המלא)

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם][לטבלת חוזים עתידיים]