הירידות באירופה התמתנו בסיום במקביל לעליות בוול סטריט

כלכלן: "כל העיניים נשואות לעבר הפרוטוקולים של הפד שיפורסמו מחר"

בורסות אירופה נסגרו היום (ג') בירידות זה היום השני ברציפות על רקע חששות מהפחתת רכישות האג"ח ע"י הפדרל ריזרב. בשעה האחרונה חלה התמתנות בירידות במקביל למגמה החיובית בוול סטריט.

"כל העיניים נשואות לעבר הפרוטוקולים של הפד שיפורסמו מחר", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג ב-Market Securities. "המשקיעים לחוצים ומתכוננים לנסיגה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה".

אסטרטג השקעות בסקסו בנק הוסיף כי "שוקי המניות מונעים מהציפיות להפחתת רכישות האג"ח בארה"ב והפרוטוקולים שיפורסמו מחר יזכרו להתייחסות רבה. הפחתת הרכישות מתקרבת וככל הנראה הפד יכריז עליה בספטמבר. זה יעיב על השווקים בתקופה הקרובה".

מניית Deutsche Wohnen נפלה לאחר שהציעה לרכוש את GSW Immobilien בהחלפת מניות, עסקה שתיצור את החברה השנייה בגודלה בגרמניה להשכרת דירות. GSW מזנקת ביותר מ-9% לשיא שלא נראה מאז אפריל 2011.

מניית Lindt & Spruengli עלתה בחדות לאחר שיצרנית מוצרי השוקולד העלתה את תחזיות הרווח בעקבות פרסום דוחות חזקים מהצפוי למחצית הראשונה של 2013.

מניית Straumann Holding קפצה לאחר שדיווחה על רווח נקי לפני מס של 56.8 מיליון פרנק שווייצרי במחצית הראשונה של השנה לעומת 54.6 מיליון פרנק במחצית המקבילה אשתקד.

המשקיעים בורחים מהשווקים המתעוררים

בורסות אסיה ירדו היום זה היום הרביעי ברציפות בעוד תשואת האג"ח הממשלתיות בארה"ב טיפסו לשיא של שנתיים. מטבעות של מדינות שונות באסיה - ממלזיה עד תאילנד - יורדים על רקע יציאת כספי משקיעים מהשווקים המתעוררים. המשקיעים משכו 8.4 מיליארד דולר מהקרנות עד כה השנה.

מדד MSCI אסיה איבד 1.7% כאשר הבורסה באינדונזיה נפלה 5.8% והשלימה קריסה של יותר מ-20% מהשיא בו נגעה לפני 3 חודשים.

כלכלות אסיה נאבקות להאיץ את הצמיחה אך פסימיות המשקיעים גוברת על רקע החששות מהפחתת רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב בארה"ב. מחר בערב יפורסמו הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הפד, מהם ינסו המשקיעים לדלות רמזים באשר לתזמון הפחתת רכישות האג"ח. בשוק מעריכים היום כי בסוף ספטמבר יכריז הפד על הפחתת הרכישות. זו הסיבה שאגרות החוב הממשלתיות בארה"ב יורדות והתשואות עולות. תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה אמש ל-2.884% - שיא של שנתיים.

"זו תקופה לא פשוטה", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן ב-Australia & New Zealand Banking Group. "למרות שהנתונים הכלכליים באסיה בסדר, השווקים באסיה לא הולכים להיות מקום טוב להיות בו בתקופה הקרובה בשל הסדר החדש שתכתיב ארה"ב, בו תשואות האג"ח עולות ולא יורדות".

מניית Everbright Securities, הברוקר הסיני שבשבוע שעבר גרם לזינוק פתאומי של 6% בשוק המניות בשל פקודה שגויה, נפלה ב-10% בשנחאי. החברה עומדת בפני קנס אפשרי והגבלות נוספות מצד הרגולטור.

בסידני, מניית חברת הביטוח QBE צנחה 5.5% לאחר שדיווחה על צניחה של 37% ברווח הנקי שלה במחצית הראשונה של השנה. גם BHP ביליטון פרסמה דוחות והמניה נסוגה לאחר מכן. חברת הכרייה הגדולה בעולם דיווחה על צניחה של 30% ברווח הנקי במחצית הראשונה של השנה.