נעילה שלילית באירופה; הסוחרים ממתינים לפדרל ריזרב

גם המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות לקראת פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') בירידות שערים. המסחר בחוזים עתידיים על מדדי ניו-יורק מתנהל בירידות לקראת פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה.

שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל, הודה אתמול כי יוון תזדקק לחבילת סיוע נוספת. דבריו מגיעים רק חמישה שבועות לפני הבחירות בגרמניה, כשהסיוע הרב שגרמניה מעניקה ליוון, כמו גם למדינות נוספות בגוש האירו, אינו פופולרי בקרב העם הגרמני. בתוך כך, רויטרס מדווחת כי בכיר במשרד האוצר היווני אמר כי חבילת סיוע חדשה תהיה קטנה בהרבה מהקודמות, והיא נדרשת כדי למנוע מצב של חוסר יכולת מימון בשנים 2014-2016.

הבורסות המרכזיות של אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת לאחר סגירה מעורבת עם נטייה לעליות בוול סטריט אתמול.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ג') במגמה מעורבת, לאחר פרסום הדוחות המוצלחים של חברות הקמעונאות הום דיפו ובסט ביי, ועל רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ומוקדם יותר גם באסיה. מאחר וזירת המאקרו הייתה ריקה מנתונים, המשקיעים ממתינים ל'פד', שיפרסם היום את פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה, בניסיון לדלות מידע בכל הנוגע להאטת רכישות האג"ח.

כלכלני קרדיט סוויס פרסמו מזכר למשקיעים הנוגע לעתיד המדיניות המוניטרית של ה'פד' בו הם טענו כי "סיום עידן הריביות הנמוכות עלול ליצור שיבושים פיננסים עצומים", עניין שגורם למשקיעי ההכנסה הקבועה (כגון משקיעי האג"חים) לממש את השקעתם בנכסים אלו.

מניית טוקיו אלקטריק פאואר צנחה בכ-13% על רקע דיווחים בנוגע לדליפה של כ-300 טון מים עם רדיואקטיביות גבוהה מאוד מהכור הגרעיני בפוקושימה.

גם במניות של חלק מהיצואניות היפניות הגדולות נרשמו ירידות על רקע התחזקות הין היפני מול הדולר. נציין את טויוטה מוטור.