וול סטריט ננעלה בירידות לאחר פרסום פרוטוקולי הריבית

פרוטוקולי הריבית: מרבית חברי ה'פד' תומכים בהאטת רכישות האג"ח עד סוף השנה, אך לא בשינוי מדיניות מיידי ■ שר האוצר הגרמני: יוון תזדקק לחבילת סיוע נוספת ■ מכירות הבתים מיד שנייה בשיא של כ-4 שנים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות שערים, לאחר פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית של ה'פד' מחודש יולי, שחשפו כי מרבית חברי ועדת השוק הפתוח תומכים בנסיגה מהתוכניות להקלה כמותית ובהאטת קצב רכישות האג"ח עד סוף השנה.

כאמור, פרוטוקולי ישיבת הריבית שפורסמו הערב חשפו כי מרבית חברי ה'פד' אומנם תומכים בהאטת רכישות האג"ח עוד השנה, אם יחול שיפור מהותי במצב הכלכלה, אך באותה נשימה סבורים כי אין צורך לשנות את המדיניות בטווח המיידי. תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים מזנקות לרמה של 2.87%.

מלבד הפרוטוקולים פורסמו היום גם נתוני מכירות הבתים הקיימים בחודש יולי, שעלו ב-6.5% לקצב שנתי של 5.39 מיליון, הרמה הגבוהה ביותר מאז שלהי 2009. צפי האנליסטים בשוק עמד על קצב מכירות של 5.21 מיליון, בהשוואה לקצב מכירות של 5.08 מיליון בתים בחודש יוני.

האם יוון חוזרת לכותרות? שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל, הודה אתמול כי יוון תזדקק לחבילת סיוע נוספת. דבריו מגיעים רק חמישה שבועות לפני הבחירות בגרמניה, כשהסיוע הרב שגרמניה מעניקה ליוון, כמו גם למדינות נוספות בגוש האירו, אינו פופולרי בקרב העם הגרמני. בתוך כך, רויטרס מדווחת כי בכיר במשרד האוצר היווני אמר כי חבילת סיוע חדשה תהיה קטנה בהרבה מהקודמות, והיא נדרשת כדי למנוע מצב של חוסר יכולת מימון בשנים 2014-2016.

מניות במוקד

מניית אלווריון המשיכה לצנוח בחדות גם היום, לאחר שהשלימה זינוק של יותר מ-500% בשבוע האחרון, לאחר שהצעות לרכישת החברה החלו לזרום בימים האחרונים לכונס הנכסים שלה.

מניות הקמעונאות הגדולות פרסמו אתמול דוחות טובים. הום דפוט דיווחה על רווח נקי של 1.24 דולרים למניה, מעל צפי האנליסטים בשוק ועלייה של 17.2% ברווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם בשורה העליונה החברה דיווחה על עלייה של 9.5% בהכנסות ל-22.5 מיליארד דולר. גם בסט ביי פרסמה דוחות, מהם עולה כי הרווח הרבעוני עלה לשיא מאז פברואר 2011, 266 מיליון דולר.

מניית אורכית זינקה אתמול בוול סטריט בהמשך לזינוק בתל אביב.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]