המכרז לרכש קרונות עבור הרכבת הקלה בגוש דן יוקפא, ככל הנראה בכמה שנים, בגלל העיכובים בהקמת הרכבת הקלה.
ל"גלובס" נודע כי החשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי בויאנג'ו הנחתה לאחרונה לעצור את המכרז, שהיקפו מוערך במיליארד שקל ויותר. בעבר פורסם כי בין האוצר למשרד התחבורה מתנהלים מגעים סביב דחייה אפשרית במכרז. באוצר מעריכים כי קיום המכרז כעת יביא למצב אבסורדי שבו הרכבות יסופקו חמש שנים ויותר לפני מועד ההפעלה של הרכבת עצמה.
הקפאת המכרז צפויה לפגוע באמינות המדינה וחברת נת"ע, החברה הממשלתית שאחראית על פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. יותר מ-10 חברות בינלאומיות ובהן חברות מסין, מספרד, מצרפת, מגרמניה, מפולין ומצ'כיה הביעו עניין במכרז והיו צפויות להגיש הצעות. המועד האחרון להגשת ההצעות עומד על 30 בספטמבר לאחר שכבר נדחה פעם אחת.
במסגרת המכרז התבקשו החברות לספק לנת"ע 90 קרונות רכבת קלה בעלות ממוצעת של 2 מיליון אירו לקרון וכן הובטחה אופציה לרכש 30 קרונות נוספים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.