נעילה חיובית באירופה לאחר פרסום נתון התמ"ג בבריטניה

התמ"ג ברבעון השני בבריטניה צמח ב-0.7%, יותר מאומדן קודם לצמיחה של 0.6% ברבעון השני. אנליסטים צפו כי האומדן הנוכחי יצביע על צמיחה של 0.6% ■ היום יפורסם בגוש האירו נתון אמון הצרכנים

בורסות אירופה ננעלו ביומו האחרון של שבוע המסחר בעולם (ו') בעליות, בהובלת בורסת לונדון, לאחר פרסום נתוני צמיחה טובים מהצפוי.

בבריטניה פורסם כי התמ"ג ברבעון השני צמח ב-0.7%, יותר מאומדן קודם לצמיחה של 0.6% ברבעון השני. אנליסטים צפו כי האומדן הנוכחי יצביע על צמיחה של 0.6%. מאוחר יותר היום יפורסם בגוש האירו נתון אמון הצרכנים שיצביע גם הוא על הלך הרוח בשווקים.

בארה"ב היום צפויים בכירי הכלכלה לשאת דברים בכנס בג'קסון הול ולדבר על התחזיות הכלכליות לעתיד. יו"ר הפד' ברננקי לא צפוי להיות שם וגם לא מי שעשוי להיות מחליפו - לארי סאמרס, וכן לא בכירה נוספת בבנק המרכזי - ג'אנט יילן.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בעליות שערים בשיעור מירבי של 1% במדד הנאסד"ק, לאחר התקלה הנדירה שהשביתה את המסחר בו למשך כ-3 שעות. נראה כי המשקיעים בוול סטריט אתמול שמו בצד את ההערכות על הפסקה או צמצום במדיניות ההקלה הכמותית של הפדרל ריזרב בחודש הבא, והתרכזו בבשורות טובות מזירת המאקרו. המסחר במדד הנאסד"ק הופסק בשעות הערב לכ-3 שעות בשל בעיות טכניות, וחודש רק בשעה 22:25.

נטייה לירידות באסיה; יפן זינקה ב-2%

בורסות אסיה נסחרו הבוקר (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בנטייה לירידות שערים - למרות לנעילה החיובית בוול סטריט אמש. בורסת יפן היא היחידה שרשמה עליות על רקע היחלשות הין מול הדולר, ולאחר נתוני מאקרו חיוביים.

בורסת יפן זינקה ב-2.2% והובילה את המגמה החיובית בבורסות אסיה. ברקע כאמור, היחלשות הין מול הדולר מעבר ל-99 ין לדולר. סקר שפורסם במדינה הצביע על אופטימיות בקרב יצרנים יפניים לרמתו הגבוהה מזה כ-3 שנים. העליות היום מוחקות את רוב הירידות שרשמו המדדים מתחילת השבוע.

בקרב המניות הבולטות במסחר היום נציין את ימאהה היפנית, Citizen Holdings , Kawasaki , Mitsubishi Motors ועוד.