מגרש להקמת 76 יחידות דיור במודיעין נרכש ב-41 מיליון ש'

המגרש המדובר נרכש על ידי קבוצת גבאי ■ העסקה משקפת שווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-539 אלף שקל

עסקת קרקע במודיעין. מגרש בשטח כ-4.5 דונם בשכונת הפרחים ביישוב נרכש בימים האחרונים על ידי קבוצת גבאי בעבור 41 מיליון שקל. מדובר במגרש המיועד למגורים עליו ניתן לבנות 76 יחידות דיור. העסקה משקפת שווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-539 אלף שקל. למרות שהמכרז האחרון למגורים בעיר, שנסגר ב-2011, שיקף מחיר גבוה יותר לקרקע שעמד על כ-600 אלף שקל ליחידת דיור כולל פיתוח, מדובר במכרזים שהתייחסו לשכונות חדשות יותר ויקרות יותר כמו בוכמן. מסיבה זו, המחיר במסגרתו נחתמה העסקה המדוברת נחשב למחיר גבוה יחסית למתחם בשכונה ישנה.

המגרש המדובר שנרכש על ידי קבוצת גבאי, עבר כבר מספר ידיים כאשר במקור זכתה בו חברת לוקי בנייה ופיתוח במסגרת מכרז של מינהל מקרקעי ישראל לפני מספר שנים ולאחר תקופה מכרה אותו לחברת מגדלי יואב. לאחר הרכישה, גם חברה זו לא יצאה לבנייה וכעת רכשה קבוצת גבאי את המגרש. על פי התב"ע המאושרת למגרש, ניתן לבנות עליו 76 יחידות דיור ונכון להיום קיים היתר בנייה תקף.

למרות הזמינות המיידית של המגרש לבנייה מספרים בקבוצת גבאי כי בכוונתם לשנות את היתר הבנייה וזו כדי לשנות את התכנון ותמהיל הדירות הקיים: "בתקופה שהוצא היתר הבנייה שטחי המרפסות והממ"דים חושבו בצורה שונה, כשטח עיקרי. כעת החישוב שונה ולכן אנחנו נעשה תכנון חדש לפרוקיט ונגיש בקשה לתיקון ההיתר", כך סיפר הבוקר לגלובס אלי גבאי, מנהל הפיתוח העסקי בחברה. עוד על פי גבאי: "מדובר בשכונה בה לא הייתה בנייה חדשה כבר הרבה זמן. לקח לנו כחצי שנה לסגור את העסקה. בכוונתנו לשווק דירות 4 ו-5 חדרים בהחל מ-1.6 מיליון שקל". קבוצת גבאי עתידה להיות אחראית על ביצוע הבנייה בהיקף כספי של כ-90 מיליון שקל. על המגרש מתוכננים לקום שלושה בנייני מגורים בני 18, 10 ו-6 קומות. בעסקה ייצגו את קבוצת גבאי עורכי הדין עופר זוזובסקי ומירי אליה , ממשרד ראב"ד מגריזו בנקל ושות' ואת בעלי הקרקע ייצג עורך הדין שמואל לכנר ממשרד 'נשיץ'.

יש לציין שמאז 2011 לא נסגרו מכרזים חדשים למגורים בעיר אלא רק מכרזים לתעשייה, מסחר, משרדים, דיור מוגן ומכרזי השכרה. נכון להיום קיים מכרז אחד שעתיד להיסגר בתחילת ספטמבר המאפשר בניית 320 יחידות דיור סך הכל בחמישה מתחמים בשכונת קייזר דרום בעיר. חישוב מחירי המינימום בהם נקבה רשות מקרקעי ישראל במכרז זה, בתוספת דמי הפיתוח, מעלה ממוצע של כ-294 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.