בורסות אירופה סגרו את המסחר במגמה מעורבת

משרד הסטטיסטיקה הסיני: הכלכלה הסינית מראה סימנים ברורים להתייצבות - ונמצאת על המסלול לפגוש את היעד הממשלתי של 7.5% צמיחה שנתית ב-2013

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ב') במגמה מעורבת, בצל המגמה בבורסות אסיה ולאור החשש מפני האפשרות שה'פד' יתחיל לסגת מהתוכניות להרחבה כמותית בהמשך השנה. היום לא התקיים מסחר בבורסת בריטניה. בוול סטריט נרשמות עליות.

בורסות אירופה ננעלו בשבוע החולף בעליות שערים, בהובלת בורסת בריטניה, לאחר שנתוני הצמיחה הצביעו על התרחבות הכלכלה הבריטית בקצב שנתי של 0.7% ברבעון השני, מעל צפי האנליסטים.

ברקע לכך, פרוטוקולי הריבית של ה'פד' חשפו בסוף השבוע כי קיים קונצנזוס בקרב חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי בכל הנוגע לנסיגה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה והאטת רכישות האג"ח.

"הסיפור של 'חדשות רעות הן חדשות טובות' חוזר שוב בארה"ב, כאשר המניות בוול סטריט סיימו בעליות למרות נתון מכירות הבתים, שהיה חלש מהמצופה", ציין האנליסט טים רדפורד מ-Rivkin Securities, בהתייחס להערכות בשוק כי נתוני מאקרו חלשים ידחו את נסיגת הפדרל ריזרב מתוכנית התמריצים החודשית שלו.

מניית Telefonica Deutschland Holding זינקה, לאחר שמחזיקי המניות בחברת Royal KPN אישרו את הסכם רכישת החברה ע"י טלפוניקה.

נעילה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר (ב') במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית בוול סטריט ביום ו' האחרון. המשקיעים הגיבו להודעות המעודדות של משרדי הממשל בסין, אך המשקיעים ביפן המשיכו לחשוש מפני האפשרות של האטת רכישות האג"ח של ה'פד' והיכולת של הממשלה להוציא לפועל את הרפורמות עליהן היא הכריזה.

משרד הסטטיסטיקה הסיני ציין היום כי הכלכלה הסינית מראה סימנים ברורים להתייצבות, זאת בעזרת צעדי המשטר ושיפור בביקושים הבינלאומיים לסחורות סיניות. כמו כן, ציינו במשרד הסטטיסטיקה כי "הכלכלה נמצאת במסלול על מנת לפגוש ביעד הממשלתי: צמיחה שנתית של 7.5% ב-2013".

מניות חברת הרכב החשמלי הסיני BYD צונחות בהונג-קונג למרות עלייה חדה ברווח החצי שנתי, זאת לאחר שהחברה ציינה כי היא מצפה לתוצאות חלשות לרבעון השלישי. נזכיר כי המיליארדר האמריקאי וורן באפט מחזיק בנתח בחברה.

מניית China Construction Bank ריכזה עניין לאחר שהבנק דיווח על עלייה של 13% ברווח המחצית הראשונה של השנה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]