בורסות אירופה צנחו בחדות בסיום המסחר: ספרד צללה 3%

מגמה שלילית במסחר בוול סטריט ■ ג'ון קרי הצהיר: סוריה תשלם על מעשיה ■ בגרמניה דווח היום כי מדד בטחון העסקים (סקר ה-IFO) עלה באוגוסט ל-107.5 נקודות לעומת צפי ל-107 נקודות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים חדות, על רקע המתיחות הגיאו-פוליטית בסוריה ולאור חוסר הוודאות הפוליטית באיטליה. כמעט כל המדדים המובילים באירופה השילו מערכם יותר מ-2%, כאשר הבורסה בספרד נפלה בכ-3%. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית חרף נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו היום.

"קיימים 3 גורמים שמכבידים על המסחר היום", מסביר מיכאל האוסון, אנליסט שווקים בחברת CMC. "הדאגה מפעולה צבאית בסורה, חוסר הוודאות הפוליטית בסוריה והחשש מפני האטת רכישות האג"ח בארה"ב", להערכתו "קיימות כל כך הרבה סיבות לא להיכנס לשווקים היום".

שר-החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, הבהיר אמש (ב'), כי סוריה תיתן את הדין על שימוש בנשק כימי נגד אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע. כמה שעות אחרי הנאום דיווח "וושינגטון פוסט", כי האופציות שנבחנות עתה בבית הלבן מתמקדות במהלומה צבאית על מטרות צבאיות בסוריה שאינן קשורות במישרין ללוחמה כימית. הכוונה היא למהלומה בעלת היקף מוגבל שתימשך לא יותר מיומיים. מהלומה זו נועדה להעניש את משטר אסד על שימוש בנשק כימי נגד אזרחים ולהרתיע את ממשלת סוריה, או מדינות אחרות, מהפעלת נשק כזה בעתיד.

הפעולה מתוכננת למנוע גרירת ארה"ב למעורבות עמוקה יותר במלחמת האזרחים בסוריה. המטרות יופצצו בטילי שיוט מספינות של חיל הים האמריקני או, אולי, ממפציצים ארוכי טווח.

בגרמניה דווח היום כי מדד בטחון העסקים (סקר ה-IFO) עלה באוגוסט ל-107.5 נקודות לעומת צפי ל-107 נקודות.

מניית פיז'ו רשמה עלייה חדה על רקע עדכון המלצה של אנליסטים.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בירידות שערים, לאחר שהעליות נמחקו על רקע דבריו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בנוגע לסוריה. מוקדם יותר היום התפרסם נתון ההזמנות למוצרים ברי קיימא, שאכזב כשהצביע על ירידה חדה מהצפוי. בעולם ממשיכים המשקיעים והסוחרים להתלבט בנוגע לפעולות הפד בספטמבר.

בבורסות אסיה ננעל המסחר בירידות, מלבד בורסת שנחאי שסגרה בעלייה קלה.

מניות של חברות יפניות שעיקר הכנסתן מיצוא נחלשו על רקע החלשות הדולר מול הין. נציין את טויוטה מוטור.