Plus500: ההכנסות מתקרבות לקצב שנתי של 100 מיליון דולר

מניית החברה, שמפעילה אתר למסחר מקוון ונסחרת ב-AIM, טיפסה מאז ההנפקה ביולי ב-18%

לאחר שחברה מונפקת לציבור, המבחן הראשון שלה הוא הדוח הכספי הראשון שהיא מפרסמת אחרי ההנפקה. כשזה לא ממש מספק, המניה בדרך כלל נסוגה לאחור. כשהוא מספק, המניה עשויה לדהור קדימה, או לשמר עלייה שכבר רשמה לפני היוודע תוכן הדוח. המקרה השני הוא המקרה של 500Plus, שהונפקה ביולי האחרון בבורסת המשנה הבריטית (AIM). מניית החברה הוסיפה מאז לערכה 18%, והבוקר אפשר היה להבין למה.

Plus500 מפעילה פלטפורמת מסחר מקוונת בחוזי הפרשים (CFD - Contracts for Difference) על מניות, סחורות, מדדים, מט"ח ותעודות סל. החברה הציגה הבוקר תוצאות מעודדות למדי על פעילותה במחצית הראשונה של השנה (היא מחויבת רק לדיווח חצי שנתי) - תוצאות שהמחישו כי Plus500 עדיין רחוקה מלנצל את מלוא הפוטנציאל של השוק שלה.

הכנסות Plus500 במחצית הראשונה עמדו על 44.7 מיליון דולר, ושיקפו צמיחה שנתית של 47%. ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) עמד על 21.9 מיליון דולר לעומת 13.3 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד (ובמקביל שופרו שולי ה-EBITDA מ-44% ל-49%), ואילו הרווח הנקי עמד על 15.4 מיליון דולר לעומת 9.7 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד. לשם ההשוואה, ב-2012 כולה עמד הרווח הנקי על 17.1 מיליון דולר - השוואה הממחישה את קצבי הצמיחה הגבוהים של החברה. שווי החברה הוא 235 מיליון דולר.

גידול בפעילות בכל המדינות

הגידול בהכנסות נבע, בין היתר, מהגידול העקבי בפעילות החברה כמעט בכל מדינה ומדינה, ובעיקר בבריטניה ובאוסטרליה, שהצטרפה לסל המדינות שבהן פעילה החברה בינואר 2013.

השיפור בביצועי החברה בא לידי ביטוי בהכנסה הממוצעת פר לקוח (ARPU). זו עמדה ברבעון השני על 692 דולר - גידול של 19% לעומת הרבעון הראשון וגידול דומה לעומת הרבעון המקביל אשתקד - וזאת כשהגידול במספר הלקוחות הפעילים עמד על 5.3% ו-15.1% בהתאמה.

גל הבר, מנכ"ל Plus500 ואחד ממייסדיה, מסביר כי הגידול ב-ARPU נובע בין היתר מהרחבת סל המוצרים הכולל של החברה, למשל הוספת מסחר טכני והוספת ני"ע פופולריים כמו מניית טסלה מוטורס, לא פחות ולא יותר. טסלה, שהפכה בשנה האחרונה למניה הכי לוהטת בוול סטריט, התווספה לפני כארבעה חודשים.

עוד מציין הבר, כי השיפור העקבי בחוויית המשתמש סייעה לחברה "לגנוב" לקוחות ממתחרותיה. "אנו מגיבים די מהר לדרישות של הלקוחות שלנו, וזה מסייע למעבר של לקוחות מקצועיים אלינו מהמתחרות שלנו".

מלבד זה, וכפי שמסביר הבר, כשהכלכלה העולמית נמצאת בראש עמודי החדשות, ושוקי ההון גואים - כמו שקורה בשנה האחרונה - הפעילות באתר כמו שלה רק הולכת וגוברת.

Plus500 היא חברה שהחלה לחלק דיבידנד די מהר לאחר שהוקמה, ואין בכוונתה להפסיק לחלק. בגין תוצאות המחצית הראשונה תחלק החברה דיבידנד של 7 סנטים למניה או 8 מיליון דולר בסך הכול (52% מרווחיה), וזאת בנפרד מדיבידנד של 8.8 מיליון דולר שכבר חולקו במהלך אותה תקופה, אך לפני ההנפקה.

החברה אינה מספקת תחזיות לעתיד, ורק מציינת כי היא מרגישה בטוחה בנוגע אליו. הבר אומר ל"גלובס" כי ההנפקה אכן הגדילה את החשיפה של החברה ושל המותג עצמו, וכי "יש לקוחות שהגיעו אלינו ישירות ולא דרך ערוצי השיווק שלנו - מה שמוכיח שהמותג Plus500 הולך ומתחזק".