חברת על בד , המייצרת ומשווקת מגבונים לחים, מוצרי היגיינה נשית ומוצרי ספיגה, מפרסמת את דוחותיה לרבעון השני של 2013 ומציגה צמיחה מרשימה בהכנסות וברווח. על בד נמנית על שלוש הקבוצות הגדולות בעולם (שאינם מותגים) המייצרות ומשווקת מגבונים לחים.
ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-367.2 מיליון שקל, גידול של כ-5% בהשוואה להכנסות של כ-349 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בחציון רשמו גידול של כ-11% והסתכמו בכ-732.8 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נובע מפעילות הוספיקו המייצרת מוצרי ספיגה (עלבד FEM US) ומגידול במגזר המגבונים במכירות באירופה, אילולא השחיקה בשערי המט"ח הייתה החברה מציגה צמיחה גבוהה יותר.
הרווח הגולמי ברבעון השני גדל ב-26.6% והסתכם בכ-85.6 מיליון שקל (מהווים 23% מהמחזור), לעומת רווח גולמי של 67.6 מיליון שקל (שהיוו 19% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי בחציון רשם גידול של 29% והסתכם בכ-163.6 מיליון שקל (22% מהמחזור) לעומת 126.5 מיליון שקל (19% מהמחזור) בתקופה המקבילה אשתקד.
העלייה ברווח וברווחיות הגולמית נובעת מכניסתו המוצלחת של קו הבד החדש של החברה, המאפשר לה להפחית את רכישות הבד הלא ארוג מספקים חיצוניים במחירים גבוהים ובכך להגדיל את שולי הרווח.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-27.4 מיליון שקל לעומת כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השני אשתקד נבע ברובו מהכנסות מוניטין שלילי בסך של כ-15 מיליון שקל בגין רכישת הוספיקו שבוצעה ביוני 2012. בנטרול הכנסות חד פעמיות אלו, הרווח התפעולי ברבעון המקביל הסתכם בכ-15 מיליון שקל בלבד. הרווח התפעולי בחציון הסתכם בכ-49.2 מיליון שקלים לעומת כ-40 מיליון שקלים, גידול של 22.7%.
על בד מסיימת את הרבעון השני עם רווח נקי של כ-15.8 מיליון שקל לעומת כ-25.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהושפע כאמור מהכנסות חד פעמיות בגין מוניטין שלילי שנבע מרכישת חברת הוספיקו בסך של כ-15 מיליון דולר. בנטרול סכום זה, הרווח הנקי ברבעון המקביל הסתכם בכ-10.4 מיליון שקל בלבד. הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ-27.8 מיליון שקלים לעומת כ-28.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל שכאמור מכיל את בתוכו הכנסות חד פעמיות בגין רכישת הוספיקו. בנטרול סכום זה, הרווח הנקי בחציון 2012 הסתכם בכ- 13.8 מיליון שקל בלבד.
בועז רוזמן, מנכ"ל על בד, ציין כי "אנחנו ממשיכים בפעולות ייעול של תהליך היצור והמערך הלוגיסטיבארץ ובעולם. במקביל אנו עוסקים בטיוב מתמשך של תמהיל לקוחות החברה וסל המוצרים תוך חיזוק יתרון הגודל והגדלת הרווחיות גם לאורך הרבעונים הבאים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.