בורסות אירופה סגרו בעליות; "אני אופטימי לגבי שוק המניות"

אובמה: טרם החלטתי על תקיפה בסוריה ■ מאקרו: שיעור האבטלה בגרמניה נותר ללא שינוי אך מספר המובטלים עלה מעט

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ה') בעליות שערים, על רקע המגמה החיובית בבורסות אסיה ובוול סטריט אמש וגם היום. מדד הבנצ'מרק של היבשת, ה-Stoxx Europe 600, קטע רצף ירידות של 3 ימים.

המשקיעים ממתינים בדריכות לפרסום נתונים מהותיים בארה"ב ואירופה, כאשר באוויר עדיין מנשבות רוחות המלחמה בסוריה. מדד ה- Stoxx 600 איבד מערכו כ-2.2% ב-3 הימים האחרונים וננעל אתמול בשפל של 6 שבועות, על רקע החשש כי ארה"ב, בריטניה וצרפת יובילו מתקפה על סוריה.

"אני לא חושב שלמשבר בסוריה תהיה השפעה מהותית על השווקים בטווח הארוך", טוען טוביאס בריטץ, מנהל השקעות בחברת Meriten Investment Management. "בטווח של 6-12 חודשים אני דיי אופטימי לגבי שוק המניות".

בזירת המאקרו המקומית, המשקיעים הגיבו בין השאר לנתון שיעור האבטלה בגרמניה, שהצביע באופן מפתיע על עלייה של 7,000 במספר המובטלים. צפי האנליסטים בשוק עמד על ירידה במספר המובטלים. עם זאת, שיעור האבטלה נותר ללא שינוי בחודש אוגוסט ברמה של 6.8% (שנתי). בנוסף לכך, מדד המחירים לצרכן עלה בקצב שנתי של 1.7% באוגוסט, לעומת עלייה של 1.7% בחודש יולי.

מדד מנהלי הרכש בסקטור הקמעונאות בגוש האירו רשם קריאה של 50.3 נקודות, המעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית. נתון זה מצטרף לשורה של נתונים אחרים שפורסמו לאחרונה, כגון נתון הצמיחה ונתון הייצור, שמצביעים על התאוששות כלכלית בגוש האירו.

וודאפון זינקה בשיעור חד לאחר שהודיעה כי וריזון מנהלת עמה מו"מ לרכישת חלקה במיזם המשותף שלהן - Verizon Wireless. מניית Carrefour Sa עלתה לאחר שפרסמה עלייה של כ-5% ברווח הנקי.

סנטימנט חיובי באסיה

המסחר במרבית בורסות אסיה נחתם היום (ה') בעליות שערים, כאשר רק הבורסה בשנגחאי נותרה בטריטוריה השלילית. נשיא ארה"ב ברק אובמה ציין הלילה בראיון לטלוויזיה כי טרם החליט על תקיפה, וכי "אם תהיה תקיפה, מטרתה היא אך ורק למנוע שימוש בנשק כימי".

בצל המתיחות מול סוריה, קפץ הנפט אתמול מעל רף ה-110 דולר לחבית (שיא של כשנתיים). בתגובה, ריכזו מניות האנרגיה, ובעיקר מפיקות הנפט, עניין רב. נציין את Inpex , Japan Petroleum Exploration , Cnooc ו-Petrochina .

מניות הבנקים בהונג קונג עמדו במוקד. Agricultural Bank of China מטפסת לאחר דיווחה על עלייה של 15% ברווחי המחצית הראשונה, ו-China Minsheng Banking עולה לאחר זינוק של 20% ברווחים החצי שנתיים.

"אנחנו מעריכים כי תהיה תקיפה של כוחות נאט"ו בסוריה, גם אם בהיקף מוגבל. עד להתבהרות המצב, אנחנו ממליצים לשמור על חשיפה נמוכה", ציינו בבנק BNP Paribas במכתב ללקוחות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]