נעילה שלילית באירופה; עלייה בסנטימנט העסקים בגוש האירו

התקיפה המיידית בסוריה כנראה לא תהיה מיידית כפי שנטו לחשוב - ומחירי הנפט והמתכות יורדים; סנטימנט העסקים של גוש האירו הצביע על אופטימיות יחסית באוגוסט, עם עלייה של 2.7 נק' ל-95.2 נק'

מגמה שלילית נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה, על רקע סנטימנט שלילי גם בוול סטריט, כשברקע צניחת מחירי הזהב והנפט בשל העיכובים בתקיפה האמריקאית בסוריה. בוול סטריט מתנהל המסחר בירידות על רקע נתוני המאקרו שפורסמו בארה"ב. ניכר כי הפעילים באירופה זהירים לקראת סוף החודש וסוף שבוע ארוך בארה"ב (ביום ב' לא יתקיים מסחר בארה"ב עקב יום העבודה).

בזירת המאקרו האירופאית התפרסם היום נתון סנטימנט העסקים של גוש האירו, שהצביע על אופטימיות יחסית באוגוסט, עם עלייה של 2.7 נק' ל-95.2 נק'.

מניות לוריאל ריכזו עניין חיובי לאחר שענקית הקוסמטיקה אישרה את תחזיותיה השנתיות. מניית דויטשה בנק ריכזה אף היא עניין חיובי לאחר שבבנק JP מורגן העלו המלצה ל"תשואת יתר" מ"נייטרלי".

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת, כאשר מניות האנרגיה, הכרייה והמתכות ריכזו עניין ברקע היחלשות מחירי הנפט והמתכות, זאת לאחר שב-24 שעות האחרונות התברר כי התקיפה הצפויה בסוריה אינה כה מיידית כפי שנטו לחשוב, זאת בשל התנגדות הפרלמנט הבריטי לתקיפה ללא דוח פקחי האו"ם על שימוש בנשק כימי, וכן קשיים בארה"ב לצאת לתקיפה ללא "אקדח מעשן" נגד משטרו של אסד באשר לשימוש בנשק כימי.

נציין את Cnooc , Inpex , Petrochina ו-Zijin Mining Group.

מניית ענקית הכרייה Rio Tinto ירדה לאחר דיווח בעיתון אוסטרלי כי החברה מעכבת פיתוח של מכרה ברזל בגיניאה ב-3 שנים.

[ לפורטל הפיננסי ] [לבורסות בעולם]