וול סטריט ננעלה בירידות שערים בצל המתיחות מול סוריה

הוצאות הצרכנים לחודש יולי עלו בשיעור קל של 0.1% ■ סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ל-82.1 נק' ■ ג'ון קרי הבהיר: ארה"ב תאלץ להתערב - אך לא יכנסו חיילים לתוך סוריה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות, לאחר פרסום נתוני מאקרו ועל רקע נאומו הערב של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בנוגע לנעשה בסוריה, כמו גם דבריו של הנשיא אובמה לאחר מכן. נזכיר כי ביום ב' הקרוב לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום העבודה".

ג'ון קרי אמר הערב כי ארה"ב חייבת לעמוד במילתה בכל הנוגע לסוריה. "השאלה היא מה אנחנו עושים", אמר קרי. "אני רוצה להדגיש שהנשיא אובמה, אני וארה"ב מאמינים באו"ם, יש לנו הרבה כבוד לפקחים. אבל הבדיקה של האו"ם לא תגיד מי השתמש בנשק הזה, זה לא המנדט שלהם, אלא רק האם נעשה שימוש בנשק כזה. האו"ם לא יכול להגיד לנו כלום שלא חלקנו אתכם היום ולא משהו שאנחנו לא יודעים. מכיוון שבטוח שרוסיה תתנגד לכל דבר שנציע באו"ם הוא לא יכול לפעול כמו שהוא צריך.

"אנחנו נמשיך לדבר עם הקונגרס, בעלות בריתנו והעם האמריקני הנשיא אובמה יבטיח שארה"ב תקבל את החלטתה שלה בלוח הזמנים שלה בהתבסס על ערכינו והאינטרסים שלנו. אנחנו יודעים שאחרי עשור של עימותים אנחנו עייפים ממלחמות אבל זה לא משחרר אותנו ממחויבותנו. ההיסטוריה תשפוט את כולנו בחומרה אם נעלים עין ממה שקורה בסוריה ומהשימוש בנשק להשמדה המונית נגד העם. יש לנו נשיא שעושה מה שהוא אומר שהוא יעשה - והוא אמר בבירור שכל החלטה שיקבל לגבי סוריה לא תהיה דומה לאפגניסטין, עירק או לוב ולא תכלול מגפיים של חיילים על אדמת סוריה.

בשל כך התמתנו הירידות במדדים ובסחורות. מחיר הזהב יורד בכ-0.9% ונסחר סביב 1,40 דולר לאונקיה.

הצרכנים בארה"ב לא מיהרו לפתוח את הארנק בחודש יולי, מה שעשוי להשפיע על מדיניות ה'פד' לקראת החלטתו בנוגע להפחתה אפשרית של רכישות האג"ח. הוצאות הצרכנים ביולי עלו בשיעור קל של 0.1%, בשל הכנסות נמוכות בחודש הזה וירידה ברכישות כלי רכב ומוצרים ברי קיימא. העלייה בהוצאות של חודש יוני עודכנה כלפי מעלה ל-0.6% לעומת הנתון המקורי שעמד על 0.5%.

אנליסטים ציפו שהעלייה בהוצאות של חודש יולי תהיה גבוהה יותר ותעמוד על 0.3%. הוצאות הצרכנים הן מדד חשוב לכלכלה האמריקנית, שכן הדבר מהווה כ-70% מהיקף הכלכלה בארה"ב.

בנוסף לכך התפרסם היום מדד השיקאגו PMI שעלה ל-53 נק' בחודש אוגוסט לעומת 52.3 ביולי, ולעומת תחזיות האנליסטים של 53.5 נק'.

ולבסוף התפרסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. הקריאה הסופית של המדד לחודש אוגוסט ירדה ל-82.1 נק' לעומת 85.1 נק' ביולי. הקריאה המוקדמת עמדה על 80 נק'.

מניית ג'נרל אלקטריק מרכזת עניין לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי החברה מתכננת לפצל את עסקי ההלוואות הקמעונאיות וכרטיסי האשראי שלה לחברה חדשה - ולהנפיק אותה כבר בתחילת השנה הבאה.