רשות השידור שוב מתקפלת נוכח תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה: הרשות תחדל לגבות אגרת טלוויזיה מצרכנים שיש להם טלוויזיה אך לא מחוברים לממיר כלשהו (הוט, yes או עידן פלוס), וכמו כן תחזיר כספים לצרכנים המחוברים לממיר אשר נגבתה מהם אגרה בשנים 2011-2013.
כזכור, הרשות נהגה לגבות אגרה גם מצרכנים שיש ברשותם טלוויזיה למרות שהם לא מחוברים לממיר כלשהו, וזאת בטענה של "פוטנציאל קליטה". עורכי הדין יעקב ואסף פינק החליטו להרים את הכפפה והגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשות השידור בעניין זה. לאחר דיונים בנושא קרא השופט דוד מינץ מבית המשפט המחוזי בירושלים לשני הצדדים לנסות להגיע להבנות - ואכן רשות השידור התקפלה.
רשות השידור אמורה לפרסם הודעת חדילה, כלומר היא תודיע כי תפסיק לגבות אגרה מצרכנים בעלי טלוויזיה שאין ברשותם ממיר.
"רשות השידור לא תחייב באגרה ולא תגבה אגרה מבתי אב או מבתי עסק אשר מחזיקים במסך כלשהו או במכשיר טלוויזיה ללא ממיר דיגיטלי", נכתב בהסכם שהוגש לבית המשפט.
הרשות תחדל לגבות אגרה מהצרכנים הללו מיולי 2013, כלומר בגין המחצית השנייה של השנה ואילך. כמו כן, היא תחזיר כספים לחלק מהצרכנים ששילמו אגרה מיולי 2011 עד יולי 2013, כאשר על הצרכן לפנות בעצמו לרשות השידור ולהצטייד באסמכתא מעורך דין בה מוצהר כי אין ברשותו ממיר דיגיטלי. לשם קבלת ההחזר, על הצרכנים "נטולי הממירים" לפנות לאגף הגבייה ברשות עם המסמכים הנדרשים תוך 135 ימים.
"הרשות תחזיר למי שימצא זכאי לכך את כספי האגרה ששילם בתוספת כל התשלומים והסכומים הנלווים ששילם הזכאי, וכן תחזיר לזכאי הפרשי הצמדה וריבית בגין הסכום הכולל ששילם הזכאי מהמועדים ששולמו ועד למועד השבתם, וזאת לחשבון בנק שפרטיו יימסרו בטופס האמור. ההחזר הכספי יתבצע בתוך 60 יום מיום שטופס תקין יתקבל אצל רשות השידור", נכתב בהסכם הפשרה.
אגב, גם מי שרוצה לקבל פטור מאגרת הטלוויזיה כי אין ברשותו ממיר, צריך למלא טופס ייעודי לכך ולהגישו לרשות השידור. "הטופס יכלול פירוט של הסנקציות הנתונות לרשות השידור כלפי מצהיר שקר, ובין היתר חיוב באגרה וכן הצמדה וריבית כדין, הטלת קנסות לפי תקנות רשות השידור, חיוב אגרה רטרואקטיבי ונקיטה בהליכים משפטיים בגין הצהרה כוזבת", נכתב בהסכם.
עוד נקבע בפרשה בין הצדדים כי הרשות תשלם שכר-טרחה לעורכי הדין יעקב ואסף פינק בסך של 350 אלף שקל בתוספת מע"מ וכמו כן 80 אלף שקל לתובע עצמו.
עו"ד אסף פינק מסר כי הוא "שמח לראות כיצד תובענה ייצוגית מצליחה לגרום לרשות ציבורית לבחון בשנית מדיניות ולשנות אותה לטובת הציבור. אני מקווה שלהבא לא יהיה צורך בתביעה כדי לגרום לרשויות לבחון את עמדתם בשנית".
אין זו הפעם הראשונה שברשות מתקפלים נוכח איום בתביעה ייצוגית. לפני מספר חודשים נתבעה הרשות בגין הנוהל לפיו היא גלגלה על הצרכן תשלום שכר-טרחה של משרדי עורכי דין שהיא עצמה שכרה לשם טיפול בחייבים. תביעה ייצוגית שהוגשה בנושא גרמה לרשות לסגת, והיא התחייבה גם לשלם 400 אלף שקל. (לסיפור המלא).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.