וול סטריט צפויה לפתוח את חודש ספטמבר בעליות שערים

דחיית המתקפה האפשרית בסוריה עד לאחר אישורו של הקונגרס מעניקה למשקיעים מרווח נשימה ■ ביום שישי - דוח התעסוקה שעשוי להשפיע על תוכנית הרכישות ■ עסקת ענק בהיקף 130 מיליארד דולר בין וריזון לוודאפון

וול סטריט תפתח מחר (ג') את חודש ספטמבר לאחר סוף שבוע ארוך שכלל את לייבור דיי. המדדים צפויים להפתח בעליות שערים, כאשר החוזים העתידיים עולים עד 1%. זאת, על רקע דחיית המתקפה האפשרית בסוריה.

דחיית המתקפה האפשרית בסוריה עד לאחר אישורו של הקונגרס, שיתכנס ב-9 בספטמבר, מעניקה למשקיעים מרווח נשימה. ועדת החוץ של הסנאט תתכנס כבר מחר לשימוע ראשון בסוגיית התקיפה האפשרית. במחלקת המחקר של FXCM מציינים כי ההתפתחויות האחרונות ודחיית המתקפה, עשויות לתרום להתאוששות שוק המניות, זאת בתום שבוע לא קל, הגרוע מאז מאי 2012. עם זאת, כל התפתחות משמעותית בנושא הסורי צפויה להטות את המסחר.

מלבד סוריה יתמקדו המשקיעים בדוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי, ועשוי להטות את הכף לגבי המשך רכישות האג"ח. "שבוע עמוס למדי מצפה לנו, כאשר החלטות ריבית צפויות באוסטרליה, יפן, קנדה, בריטניה וגוש האירו, וביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה הראשי בארצות הברית", נמסר מ-FXCM. לדבריהם, הדוח הקרוב צפוי להצביע על תוספת של 180 אלף משרות באוגוסט, כאשר שיעור האבטלה צפוי להישאר ברמה של 7.4%. "זהו דוח התעסוקה האחרון לפני ישיבת המדיניות המכרעת של הבנק הפדרלי, שתתכנס ב-18.9, ובה יוחלט האם להתחיל בצמצום היקף רכישות האג"ח כבר החודש", הם מזכירים, ומציינים כי "החלטתו של הבנק עשויה לקום וליפול על סמך טיב נתוני התעסוקה, ועל כן השווקים צפויים להגיב בחוזקה. נתונים חיוביים צפויים להגביר את הערכות בשוק כי הבנק יתחיל בצמצום כבר החודש. מנגד, נתונים מאכזבים עשויים להביא לדחייה בצמצום או להביא לביצוע צמצום מינורי בלבד. למרות זאת, הנושא הסורי ימשיך לייצר כותרות גם השבוע וכל התפתחות משמעותית צפויה להטות את המסחר".

בארונ'ס: למרות האיומים - האסטרטגים צופים עליות במניות

באירופה דווח היום כי מדד מנהלי הרכש של גוש האירו זינק באוגוסט לשיא של 26 חודשים - 51.4 נקודות לעומת 50.3 נקודות ביולי. זאת על רקע עלייה חדה ברמות המדד בספרד ואיטליה.

בסין עלה מדד מנהלי הרכש של התעשייה באוגוסט לרמה של 51 נקודות לעומת 50.3 נקודות ביולי - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל 2012. כלכלנים ציפו לרמה של 50.6 נקודות.

בזירת המאקרו האמריקנית, יתפרסמו מחר בארה"ב מדד מנהלי הרכש ונתון הוצאות הבנייה.

מניות וודאפון ווריזון ירכזו עניין, על רקע עסקת הענק במסגרתה תרכוש וריזון את חלקה של וודאפון בפעילות הסלולר המשותפת שלהן, חברת וריזון וויירלס, חברת הסלולר הרווחית ביותר בארה"ב. העסקה היא תמורת 130 מיליארד דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]