בורסות אירופה סגרו בירידות; מיקרוסופט הקפיצה את נוקיה

עליות בוול סטריט שחזרה לפעילות לאחר חופשת "יום העבודה" ■ מדד מנהלי הרכש בסין בשיא של 16 חודשים - וגם באירופה פורסמו נתוני ייצור חיוביים

ירידות שערים נרשמו היום בבורסות אירופה, על רקע חששות מהחרפת המשבר בסוריה ואירועים אחרים שיכולים לזעזע את השווקים בספטמבר. בניו-יורק נפתח יום המסחר בעליות.

משרד ההגנה הרוסי דיווח היום כי זיהה שיגור של 2 טילים בליסטיים במזרח הים התיכון. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. השיגור, עפ"י רוסיה, בוצע בסביבות השעה 8:16 (שעון ישראל). כמו כן נמסר כי הטילים שוגרו ממרכז הים התיכון לעבר מזרח הים - ונפלו בים.

סוכנות רויטרס דיווחה כי משגרירות רוסיה בדמשק נמסר כי אין שום סימנים לפיצוצים או מתקפת טילים על בירת סוריה.

לאחר מכן הבהיר משרד הביטחון כי ירי הטילים שזוהה במערכות המכ"ם הרוסיות הבוקר מקורו בניסוי טילים שערכו ישראל וארה"ב בים התיכון. מנהלת חומה במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ביצעו הבוקר בשעה 09:15 ניסוי מוצלח של טיל המטרה לניסויים מסוג "אנקור". ירי הטילים זוהה במערכות הרדאר הרוסיות - ופרשנים במערב סברו שמדובר בניסוי אמריקני לקראת תקיפה אפשרית בסוריה. "הניסוי בוצע הבוקר בים התיכון ומשדה ניסוי בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ. בניסוי נבחנו יכולות משופרות של טיל מטרה חדש מסוג 'אנקור', וכן תורגלו מערכות הגנה מפני טילים של מערכת הנשק 'חץ', כולל מכ"מים ומערך השליטה והבקרה", נמסר בהודעת משרד הביטחון.

מניית נוקיה זינקה לאחר שמיקרוסופט הודיעה על רכישת חטיבת הטלפונים הניידים של נוקיה. העסקה עומדת על 5.44 מיליארד אירו (7.2 מיליארד דולר) במזומן. מנכ"ל מיקרוסופט היוצא, סטיב באלמר, כתב לעובדים כי העסקה המתוכננת היא ה"צעד הגדול הבא. זה הזמן לבנות מומנטום ולהגדיל את הנתח והרווחים של מיקרוסופט בשוק הטלפונים הניידים".

מגמה חיובית נרשמה היום (ג') בבורסות אסיה ברקע חוזים עתידיים חיוביים בוול סטריט, שחוזרת לפעילות לאחר חופשת "יום העבודה". נתונים חזקים מסקטור התעשייה והייצור באירופה תורמים לאווירה החיובית, בייחוד בסין.

באירופה פורסם אתמול כי מדד מנהלי הרכש האירופי עלה באוגוסט ל-51.4 נקודות לעומת 50.3 נקודות ביולי, איתות משמעותי לעלייה בפעילות התעשייתית. הנתונים אתמול מצטרפים לנתונים שפורסמו שלשום בסין, אשר מדד מנהלי הרכש שם עלה לשיא של 16 חודשים. בסה"כ, הנתונים משדרים יציבות של כלכלת הענק של סין, ומקרינים אופטימיות על כל הבורסות במזרח הרחוק.

"השווקים החלו את השבוע במסגרת חיובית, כאשר נתוני הייצור הטובים בסין ובאירופה מאשרים למעשה כי הכלכלה העולמית ממשיכה בתהליך ההחלמה שלה", ציין מייק ג'ונס מ-Bank of New Zealanf.

הין היפני נחלש מול הדולר, עובדה התורמת למניות הרכב הגדולות דוגמת Toyota ו-Honda .

מניות הכרייה המרכזיות באוסטרליה ריכזו עניין חיובי ברקע התחזקות מחירי הברזל. נציין את Rio Tinto .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]